torsdag, maj 16, 2013

En liten malörtbukett

 

Haha, roligt att läsa att det finns fler snålisar i världen när det gäller att plocka blommor ur sin egen trädgård.
Och ni som var oroliga för kommunensbuskar, jag tar det lugnt, jag är verkligen ingen busktjuv men då och då en kvist tycker jag är inget fel med:)

Något som trivs ohört bra hemma hos mig i den magra sandjorden i full sol är de olika malörten.
Det finns jätte många olika sorter och jag tre sorter som jag tycker mycket om. Den ena (Artemisia ludoviciana var. albula) är jätte fin grå/silverfärgad i bladen och dessutom har växten förmogen att täcka en bra bit av den naken jorden inom ett år.
Jag knipsade en liten bukett av den malörten och la den i köket. Ja la en bit vaxpapper med kryddtext runt den lilla buketten. Det är så härligt att dekorera med små buketter kryddor i köket, detta ger verkligen ett landigt effekt.
De ark vaxpapper med kryddtext hittar du i min webbutik, finns i båda vit och brun, klicka här.

Skickar er en solig dag.
Kram Gerda


Haha, leuk om te lezen dat er meer zuinigerds op de wereld zijn als het gaat om plukken uit eigen tuin.
En diegene die bang waren dat de bosjes van de gemeente niet veilig hier waren kunnen jullie met een gerust hart slapen. Ik ben echt geen bosjesdief, gewoon een paar takjes zo nu en dan:)

Wat bij mij in de tuin ontzettend hart groeit is Alsem. Ik heb pure zand grond, zo droog als wat en heel erg magertjes maar daar houden de meeste kruiden van.
Er zijn veel verschillende soorten alsems en ik heb drie verschillende soorten in de tuin staan.
Ik heb er één (Artemisia ludoviciana var. albula) die hele mooie grijs/zilverkleurige bladeren heeft en bovendien zorgt dezze plant ervoor dat de naken grond snel wordt bedekt.
Ik plukte gisteren even een boeketje van de alsem en legde die in de keuken. Ik heb het boeketje in een stukje waxpapier met kruidentekst gerold. Heerlijk vindt ik dat om met kruidenboeketjes te decoreren in de keuken, het geeft zo´n heerlijk landelijk effect.
Dat waxpapier met verschillende kruiden namen er op is te vinden in mijn webwinkel, klik hier maar eens.

Jullie hebben daar in NL de zon wel nodig he, ik stuur jullie een portie want hier zal het vandaag 21 graden worden, echt zomers.
Liefs Gerda

20 kommentarer:

  1. Wat een mooi kruid. Ik ken het helemaal niet....staat prachtig zo in dat wax papier.

    Lief dat je de zon met ons wilt delen...ze voorspellen weer zoveel regen voor de komende dagen. Bah.

    Geniet maar lekker van je zonnetje.

    Liefs,
    Debby

    SvaraRadera
  2. Så skall jag göra med mina papper.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  3. Enkelt...och vackert.
    Oj, var några oroliga för kommunens buskar..då måste du
    (om du har tid)läsa mitt inlägg idag, som är lite tvärtom..
    kommunen är orolig för min mors buskar..:)))
    Ack ja...så världen är förunderlig
    Kram och sol till dig
    C

    SvaraRadera
  4. 21 graden......wat fijn voor je ...ik kan hier wel janken van dat BUT weer......truien en shirts er nog onder ( ben een kou kleum )
    wat een mooie foto's en wat ben je toch altijd romantisch bezig ♥♥♥

    liefs jenneke

    SvaraRadera
  5. 21 graden ooooh Gerda ik droom ervan.....de werkelijkheid, herfst! Windvlagen en onweer brrrr
    Prachtig boeketje mooi papier ook, wauw
    X Es

    SvaraRadera
  6. This design is wicked! You certainly know how to keep a reader entertained.
    Between your wit and your videos, I was almost
    moved to start my own blog (well, almost..
    .HaHa!) Great job. I really enjoyed what you had to say, and more than that,
    how you presented it. Too cool!

    Also visit my website :: jack lalane power juicer

    SvaraRadera
  7. Zon, wat is dat? Af en toe, tussen de buien door een waterig zonnetje, meer niet. Oké, het is wel goed voor de tuin, daar groeit alles lekker door (ook het onkruid). Maar we willen ook wel weer eens in die tuin lekker zitten en genieten van dit alles...Dus stuur maar door die zon van jullie, in grote bakken graag!
    En het is weer genieten van je sfeerplaatje! Ziet er zo leuk uit met dat papier eromheen...En die schaal is prachtig hé? Heb hem ook...
    Liefs, Peetje

    SvaraRadera
  8. Ha ha grapjas.......Zit daar gewoon heerlijk in het warme weer.....
    Maak me gek.
    Enne wil ook wel wat papier met kruidennamen. Kun je iets samenstellen voor me incl. die plaatjes? Ja vergeet het steeds...;) Maar samen met wat papier met kruidennamen moet in een envelop kunnen toch....

    Hoor het bedrag wel en ik laat me verrassen ;)

    Fijne ZONNIGE dag

    Liefs

    SvaraRadera
  9. Kom maar op met die portie zon, het is nogal een grote afstand vanuit Zweden, want nu regent het nog. Ik geloof dat ik maar even naar jou toe vlieg...
    Het staat zeker gezellig: die kruiden met het waxpapier eromheen!
    Doeidoei, geniet lekker van het zonnetje hoor! Ik gun het je van harte, liefs Linda

    SvaraRadera
  10. Wrijf het er maar lekker in. 21 graden.
    Zit hier met een fleecetrui aan en zo naar de overblijf heb ik mijn winterjas weer aan. En dan komt er nog een bult regen aan vanmiddag. En dan te bedenken dat manlief zo gaat skûtsjesilen en barbecueën met zijn collega's. Brrr...
    Ik doe vanmiddag de houtkachel wel aan.
    Wat een lieve foto's heb je weer geplaatst.
    Groetjes Marguerite

    SvaraRadera
  11. Så enkelt og vakkert vennen:)
    Høres ut som dere har noen herlig dager med sol og varme:)
    Her bare regner det, er surt og kaldt!!
    Ønsker deg en strålende dag videre:)Klem Merete

    SvaraRadera
  12. Gewoon MOOI !!! Zo sfeervol moet toch maar eens bij je kijken voor dat papier, ik vind het prachtig geeft zo'n leuke uitstraling met die kruiden. Geniet van het mooie weer hier weer regen.
    Lieve groetjes Petra.

    SvaraRadera
  13. Sånt där gillar jag också! Olika små
    kryddbuketter i köket.... Det doftar så härligt!
    Tror det var till en jul jag gjorde två buketter av
    blandningen lavendel&kanel och timjan&apelsin! dekorerade
    med kanelstång och apelsinskivor... Ahh.. doftade härligt
    kan jag lova! Blev påmind om dem när jag såg din lilla fina bukett!
    Ha det gott!
    Kramis Sofia

    SvaraRadera
  14. Aha så kan man använda papperen ..jättefint
    önskar dig en härlig Pingst
    kram Rosa

    SvaraRadera
  15. Leuk zo'n kruiden boeketje. Heerlijk dat het bij jullie zulk lekker weer is. Bij mijn dochter in Denemarken is het ook 20 graden. Als jullie een beetje naar ons kunnen sturen, heel graag.

    Lieve groet Roelie

    SvaraRadera
  16. Ljuvligt ! Nu njuter vi av uteliver eller hur ? ;)
    Må så gott !
    Kram Anki

    SvaraRadera
  17. Kom maar op met die zon! Dank je wel!

    Groetjes, Pietrik

    SvaraRadera
  18. Geen zon graag, ik heb hier genoeg :))
    Dat bouketje is echt leuk, het lijkt een
    beetje op salie denk ik :)

    Groetjes
    Sigi

    SvaraRadera
  19. Wat is het heerlijk weer bij jou! Gelukkig zijn de vooruitzichten hier voor morgen ook wat beter... leuk het boeketje in waxpapier.

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    SvaraRadera
  20. Geniet lekker van die zon bij jullie. Eer je er erg in hebt, zakt hij af naar ons !! LOL.
    Kruiden, altijd leuk. Wij hebben ook het e.e.a. in de tuin.
    grtjs Mieke

    SvaraRadera