onsdag, maj 30, 2012

Smart återvinning


Fördelar med inbyggda kyl och frys är många tycker jag men det finns enligt mina barn en jätte stor nackdel. Man kan inte magneta ihop inbjudningar, teckningar och kom ihåg lappar på kylen.Våra dörrar är gjorda av trä så det fungerar tyvärr inte för de.
Visst förstår jag detta lilla barnproblem men jag saknar inte det lappfyllda kylskåpet.
Vi har i köket en almanack liggandes och där skriver jag in alla viktiga möten och aktiviteter.
Varje morgon ta jag en titt för att kolla om jag inte har glömt något.
En sak som jag däremot saknar är ett bra ställe där jag kan samla viktiga lappar som man behöver spara men som är inte aktuell än. Först hade jag de längst ner i almanackan men risken är att allt trillar ut när almanackan flyttas från ena hand till den andra. 

På loppisen hittade jag en gammal sopskyffel som jag skulle använda till lapphållare.
Här hänger den i köket och med de fina blommagneter fäster jag lappar och dylikt på skyffeln.
I den bruna papperspåsar samlar jag kvitto som jag behöver sparas.
Jag är rätt så nöjd med resultatet och barnen...............de har fått ett eget ställe i köket för deras kreativa konstverk.  
De blommagneter har jag gjord själv och du hittar de här i webbutiken.
I webbutiken är det fraktfritt framöver (gäller inom Sverige).

Ha det gott vänner.
Kram Gerda


Als je het mij vraagt zijn er veel voordelen met een ingebouwde koel-en vrieskast maar volgens mijn kinderen één groot nadeel. Je kunt niet je tekeningen, briefjes en uitnodigingen op de koelkastdeur vast magneten. Onze deuren zijn gemaakt van hout dus dat werkt helaas niet voor ze.
Natuurlijk snap ik dit kinderprobleempje maar toch mis ik niet die volgebombardeerde koelkastdeur.
Wij hebben in de keuken een wat grote agende liggen en daarin schrijf ik alle belangrijke afspraken en aktiviteiten.
Elke morgen neem ik een kijkje in de agenda om te controleneren of ik niet iets belangrijks vergeet.
Íets wat ik daarin tegen wel mis is een plekje voor alle briefjes die je krijgt van school, sportschool en de créche. Veel van dit soort briefjes moeten bewaard worden maar zijn nog niet actueel.
Eerst had ik die briefjes los in mijn agenda liggen maar die vielen er steeds uit als de agenda van hand tot hand ging om er afspraken in te schrijven.

Op een rommelmarkt vond ik dit oude motblik die ik wilde gaan gebruiken om al deze belangrijke briefjes te verzamelen.
Hier hangt ie in de keuken en met die mooie bloemmagneetjes zet ik allerlei briefjes vast.
In dat papieren zakje verzamel ik alle bonnetjes die ik moet bewaren.
Deze bloem magneten heb ik zelf gemaakt en je vindt ze hier in mijn webwinkel.
Ik ben best wel tevreden met het resultaat en de kinderen........... die hebben een eigen plekje gekregen in de keuken voor hun creatieve kunstwerkjes.

Tot blogs maar weer.
Liefs Gerda

28 kommentarer:

  1. Hey Gerda..dat heb je super opgelost zeg! Echt geweldig om het blik op deze manier te gebruiken!!
    Lieve groetjes, Elly

    SvaraRadera
  2. Wat een super idee..... Hoe verzin je het toch iedere keer weer.
    Groetjes Marguerite

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Du får verkligen till det:)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Det var en trevlig ide men så är du också en ide`spruta!! :) Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  5. Hej goa Gerda!

    Åh du är fantastisk på att hitta på bra lösningar, som är fina! ♥

    Kram
    Mia
    PS jag såg ditt mail, svarar i kväll ♥

    SvaraRadera
  6. Hoi Gerda,
    Wat leuk bedacht zeg! veel mooier dan de magneetborden.
    Fijne dag
    Yolanda

    SvaraRadera
  7. Wat een briljant idee... nu nog zo'n ding zien te vinden.

    SvaraRadera
  8. Hejsa
    Hvor er det altid en fornøjelse at kikke ind på din smukke blog ...
    Man bliver så inspireret og får en masse gode ideer ...
    Tak fordi du vil dele med os ...
    Ha´ en fortsat rigtig dejlig dag ...
    Kram Dorthe

    SvaraRadera
  9. Supersnyggt och framförallt smart

    Kram Rosa

    SvaraRadera
  10. Du hittar då de mest orginella lösningar på allt :) Jättesöt blev skyffeln! Kram, Tina

    SvaraRadera
  11. DU är ju helt underbar! Skitsnyggt, nu ska jag oxå leta gammal skyffel...mycket Gerda-stil och återvinning på toppnivå...gillas!
    Du är unik Hjärtat!

    Hoppas du har en fin dag!
    Puss & kram!

    SvaraRadera
  12. Oh wat heb je dat mooi gemaakt....ziet er erg leuk uit!

    Groetjes Grietje

    SvaraRadera
  13. Such a cute and clever idea, Gerda! I love it! :)

    SvaraRadera
  14. Det var ju en bra ide. Har ju en gammal sopskyffel också, men jag brukar faktiskt använda den just som sopskyffel utomhus. Men jag kanske får tänka om :))
    Blom-magneterna var jättesöta!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  15. Vilken ide sprutare du är. Jag bli bra snopen ibland. Men snyggt är det. Häftig sopskyffel. Den gillar jag starkt.
    En super kram till dig !!!!!

    SvaraRadera
  16. Hei!
    For noen kreative ideer du har til alt:) kjempe flott idee, den gjorde seg godt på veggen:)
    Her hentes masse inspirasjon hver dag:)
    Som alltid nydelige bilder
    Ha en strålende kveld

    Klem Merete

    SvaraRadera
  17. Een leuk idee. Veel plezier er van.

    SvaraRadera
  18. Dat heb je weer stijlvol en creatief gedaan. Leuk!
    Ik ben ook altijd op zoek naar goede oplossingen voor al die kinder"zooi"..
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    SvaraRadera
  19. Wat een leuk idee, dat heb je weer handig opgelost. Ik heb nog nooit van een motblik gehoord, is dat heel raar? :P
    Tot blogs, Lydia

    SvaraRadera
  20. Ow, je hebt er een hele mooie en goede oplossing voor gevonden! Hoe kom je op het idee? Wauw!
    Kinderen blij en jij natuurlijk ook!

    Liefs, Marjolijn

    SvaraRadera
  21. Je zou geen Gerda heten om op deze geweldige oplossing te komen....wat ontzettend leuk bedacht!!
    Hier allang geen briefjes meer.....soms kan ik dit zo missen.
    Heb de meeste wel bewaard in de "ouwe doos " lig in een deuk als ik ze weer doorlees..
    Spaar jij ze ook...vast wel..
    Ik ga zzzzz was bij mijn vriendin hele avond kletsen we door....heerlijk!!

    Truste hoor..
    liefs Fia

    SvaraRadera
  22. Hej på dig lilla nattuggla, fniss...
    Det är inte så varmt här heller, solen tittade fram lite idag fast det lovades regn och nu ikväll satt vi faktiskt ute och fikade!
    Man vänjer sig fort vid värmen så jag hoppas den kommer tillbaka snart, det är ju det här vi väntat på hela långa vintern!

    Ha det gott nu & natti natti!
    Goaste kramen!

    SvaraRadera
  23. Wat een fantastisch idee om een stoffer en blik zo te gebruiken, je moet er maar op komen...Wauw!!! En het ziet er ook zo gezellig uit:D

    SvaraRadera
  24. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  25. Aha nu snap ik het, tsss. Een veger en blik (of stoffer en blik inderdaad). Nou ja het zal wel door de warmte komen dat ik wat trager van begrip ben de laatste dagen, hihi.
    Fijn weekend,
    Lydia

    SvaraRadera
  26. Wat een creatieve en mooie oplossing! Blijf mij elke keer weer verbazen over de leuke ideeën die je hebt...

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    SvaraRadera
  27. Hej

    Det var en fint ide & du är en ide`spruta!! tack för inköp typs.
    har en bra eftermiddag.

    SvaraRadera
  28. cute flower, and love idea with dustpan. will add to what I already do.

    love your blog!!

    blessings
    barb

    SvaraRadera