fredag, september 06, 2013

Husets hjärta


Innan vi gick på semester till Gotland tog jag den här bilden av vårt kök, husets hjärta.
Här händer det gjejor!!
I köket står ett långt bord, 3 meter, med plats för många människor stora som små.
Ibland funderar jag på att skaffa mig ett mindre runt bord men tror inte att den skulle vara kvar i huset i många veckor.
Vi är en familj som behöver ett stort bord, inte bara för att vi är en stor familj men vi lever liksom i köket och alla behöver sin plats för sin egen aktivitet.
Jag är nog den personen som är skyldig till att halva bordet oftast är oanvändbart till vanligt bruk.
Älskar att sitta här i köket med fönster från 3 olika håll och nära till skåp med något gott i:)

Och nu är det fredag igen, får se om det blir något bak till fredagsmys eller om det blir en dyk i chipslådan.
Jag önskar er en skön helg, vi ses på måndag igen.
Kram Gerda


Net voordat we op vakantie gingen maakte ik deze foto van onze keuken, het hart van ons huis.
In de keuken staat een lange tafel, 3 meter, met genoeg plaats voor veel mensen oud en jong.
Soms zit ik er wel eens aan te denken om een kleinere ronde tafel te kopen maar ik denk dat die niet lang in onze keuken zou blijven staan.
We zijn een gezin die veel ruimte nodig heeft aan tafel. Niet dat we allemaal met de ellebogen breed uit zitten hoor maar we doen veel aan de keukentafel. Lezen, knutselen, eten, puzzelen, spelletjes doen, naaien, ja je noemt het maar op hier doen we alles aan de keukentafel.
En ik ben waarschijnlijk de persoon die nog het meest schuldig is aan waarom de tafel altijd half onbruikbaar is:)
Ik vindt het heerlijk om hier aan de keukentafel te zitten werken en te knutselen, genoeg licht en ruimte en dichtbij de kast met lekkere dingen:)

En nu is het alweer vrijdag, ik zal eens bekijken of we nog wat gaan bakken voor vanavond of dat we in de chipsla duiken.
Ik wens jullie een fijn weekend en we zien elkaar weer op maandag.
Liefs Gerda

37 kommentarer:

  1. Inte undra på att ni trivs i köket, ser jätte fint och trivsamt ut!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart lantligt kök du har! ❤
    Tack för all inspiration och hoppas din helg blir solig och fin!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  3. For et utrolig vakkert kjøkken du har:)
    Dette likte jeg kjempe godt:)
    Ha en herlig helg
    Klem Merete

    SvaraRadera
  4. Du har et nydelig kjøkken. Og jeg ser at du har et gammelt innpaknings papirstativ fra butikk? Har et slikt et ute i Rødstua mi. Elsker slike gamle ting. Kjenner tiden for å følge med på blogger igjen er her..nå når høsten gjør sitt inntog. God helg. Klem Merethe

    SvaraRadera
  5. Het lijkt me heerlijk om de tafel in de keuken te hebben, zo gezellig en huiselijk. Wie weet komt dat ooit nog in een volgend huis.

    Groetjes Yvonne

    SvaraRadera
  6. Ja heerlijk he z'n grote keukentafel, hebben wij ook en als er iemand langs komt schuif maar aan. En dat bakken is hier al gebeurt een lekkere rabarbertaart is het deze keer geworden. Ook veel jam gemaakt van rabarber, een lekkere combi is rabarber met banaan of met abrikoos. Nou ik heb allebei gemaakt er staan hier z' n 20 potten altijd leuk voor een klein presentje en ik zet een tafeltje aan de weg. Nou gezellig weekend groetjes Petra.

    SvaraRadera
  7. Hi hi du är härlig Gerda. Blir glad när jag tittar in o läser. Vackra bilder och härlig energi!
    Ha en fin helg!
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. WAT EEN SUPER GEZELLIGE KEUKEN HEBBEN JULLIE ZEG!
    GERDA, IK SNAP HELEMAAL WAAROM JULLIE HIER HEEL VAAK ZITTEN.

    FIJNE DAG EN BAK ZE VANDAAG,

    MIRANDA

    SvaraRadera
  9. Heerlijk een grote tafel, zeker niet inwisselen voor een ronde.
    Alhoewel, een grote ronde of liever een grote ovale, zit ook heel gezellig.
    Succes met je beslissing.
    Bak maar iets lekker, yummie ! grtjs Mieke

    SvaraRadera
  10. Wat een super keuken heb je. Vooral de lichte kleur. Die van mij is bijna hetzelfde alleen zijn de kastjes nog houtkleur. En de deco is anders.. Wie weet worden mijn kastjes ook nog eens licht. Maarja dan moet manlief het ook leuk gaan vinden. En die keukentafel daar moet ik wel hartelijk om lachen. Ook wij hadden een grote tafel, en ja wij vrouwen hebben soms rare ideeen dus er moest een kleinere ronde of ovale komen. En, die kwam er. Maar na 6 maanden heeft hij het veld weer geruimt voor een groter exemplaar, ik kon namelijk mijn spullen er niet op kwijt en de jongens hadden het gevoel dat ze klem zaten aan tafel.

    Dus bezint eer je begint.

    Groetjes Natasja

    SvaraRadera
  11. Åh så härligt du har, önskar jag oxå kunde få plats med ett stoort bord men nope...man får var nöjd med det man har :)
    Tusen tack för mitt paket som kom häromdan, du är en pärla. Behöver lite mer så jag hör av mig snart igen!

    Ha nu en underbar helg Hjärtat!
    Puss & kram

    SvaraRadera
  12. Herlig, sjarmerende og personlig stil på kjøkkenet ditt....me like!
    Ha en fin helg!
    Maliva

    SvaraRadera
  13. Samma här, det är jag som använder matbordet mest och så sitter vi vid andra halvan. ;-)
    Blev så glad åt paketet! Tack fina Gerda! BLev så glad för monogrammet och skulle vilja köpa fler.
    Ha en skön helg. Kram

    SvaraRadera
  14. Je hebt een oergezellige keuken, Gerda. Daar zou ik ook veel in zitten!
    Zo´n grote tafel is natuurlijk ideaal met al dat geknutsel van jou!
    Fijn weekend,
    Linda

    SvaraRadera
  15. Väldigt fint kök du har Gerda, riktigt inspirerande!
    Önskar dig med en skön helg!
    Kram Jossan

    SvaraRadera
  16. Väldigt fint kök du har Gerda, riktigt inspirerande!
    Önskar dig med en skön helg!
    Kram Jossan

    SvaraRadera
  17. Så utrolig koselig kjøkken du har!!
    Jeg har også et langbord på kjøkkenet. Det brukes ofte til både gjester, klipping av diverse stoffer, vanlige måltider og til baking:)
    Jeg synes de lampene du har i taket var veldig tøffe og fine!:)
    Ha en nydelig fredagskveld:)
    Klem fra Reidunn

    SvaraRadera
  18. Vilket trivsamt kök ni har :)! Jag önskar dig en fin helg!

    Kramar från Maria

    SvaraRadera
  19. Oh wat een heerlijke foto....ja hier ben ik dol op. Je keuken is zo gezellig en sfeervol....wil die lange tafel ook wel zien')
    Enne wat voor boompje staat daar nu in het raam.....is toch geen olijf...? of toch wel.....?
    Oh enne...waar gaan we nu heen, linksaf, rechtsaf.....ja je weet het wil alles zien...;)
    Enne...doe maar de chipsla.

    liefs

    SvaraRadera
  20. Fijn weekend Gerda!

    Liefs,
    Debby

    SvaraRadera
  21. Haha ook wij hebben net met z'n drietjes een bak met chips leeg gegeten.
    En oooh jou mooie keuken met een 3 meter lange tafel... daar kan ik alleen maar van dromen!
    Fijn weekend en groetjes, Sas

    SvaraRadera
  22. Ja Gerda, héél herkenbaar! Wij hebben een tafel van 2.40 meter en ik vind het ook zááálig. Zit er altijd, ook lekker met vriendinnen teuten, en met de jongens uit school, en lekker lang natafelen, maar ook hier ligt er wel altijd wát op tafel als ik weer één of ander knutselproject heb.....

    Fijn weekend en lieve groet,MJ

    SvaraRadera
  23. Je keuken ziet er enorm gezellig uit. Een echte woonkeuken waar je heerlijk de dag kunt doorbrengen.

    Gezellig weekend, Roelie

    SvaraRadera
  24. Ik ben jaloers op jou keuken. wat is die mooi! Die foto kan wel uit een boekje komen.
    Onze tafel is ook altijd te klein. Ik wil er altijd leuke spulletjes opzetten, maar ook knippen-plakken en op de laptop zitten. een heel gedoe als we gaan eten en ik alles moet opruimen.
    Lijkt me heerlijk zo een lange tafel.

    tot lees!
    Bisou, Wendy
    (http://maison-de-wendy.blogspot.nl/)

    SvaraRadera
  25. De keukentafel is altijd de beste kommunikatieplaats :)
    Ik wens je ook een fijn weekend Gerda!

    Groetjes
    Sigi

    SvaraRadera
  26. Heerlijk een tafel in je keuken....is toch het hart van je huis..
    Wat een gezellige keuken heb je....een keukentafel doe je van alles aan en is nooit opgeruimd...hier ook maar mijn werktafel staat in de serre.
    Tussen alle rommeltjes door word er gegeten en mocht ik hem een keertje opruimen vinden ze het zo kaal...hahaa

    Fijne Zondag....hier regent het dus ik ga maar aan de knutsel..
    liefs Fia

    SvaraRadera
  27. Het lijkt me heerlijk om zo samen rond de tafel te hangen en te knutselen of gewoon gezellig te kletsen, het hart van je huis, dat straalt het ook uit hoor.
    Geniet jij maar lekker, van je baksels of gewoon van een luie zondagmiddag.

    Lieve groetjes,
    Eefie

    SvaraRadera
  28. Vilket fint kök du har, gillar inredningen.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  29. Wow 3 meter lang ... dat is fijn. En toch denk ik dat we het soort mensen zijn dat aan 5 meter niet eens genoeg heeft. Wij zaten gisteren ook met z'n drietjes aan het uiteinde van de keukentafel. Want zoals gewoonlijk lag de rest bezaaid met spullen. Wij leven ook de hele dag aan de keukentafel. Pas 's avonds vertrekken we naar de woonkamer. Heerlijk toch?
    Fijne week alvast! Groetjes van Aleta

    SvaraRadera
  30. Jo det där är rätt konstigt att man trivs bäst att jobba i köket. Samma här, det är mina grejor som brukar finnas nära till hands.
    Sen våra pojkar flyttade ut så har jag ett rum där jag målar o pysslar och ett rum där jag syr men ändå vill det bli köksbordet som blir använd i alla fall. Kanske är det att man älskar att var tillsammans och i köket samlas ju alla. Ha en bra vecka.

    SvaraRadera
  31. Wat een mooie keuken en extra sfeervol door alle mooie accessoires!

    Lieve groet, Miranda

    SvaraRadera
  32. Men vilket underbart kök!!

    Kram Madame Edith

    SvaraRadera