torsdag, mars 21, 2013

Blommande kort



Ville visa er idag dessa blomsterkort som jag gjorde.
Enkla, diskreta och naturliga, något som jag oftast saknar när man vill hitta ett fint kort hos en blomsteraffär. Oftast är antingen texten inte passande eller färgerna stämmer inte överens med det som man vill ge.
Jag ser att ni flinar men jag är väldig färgkräsen och tycker att allt ska stämma ihop; inslagningspapper, snöre eller band, blommor och kortet.
På baksidan kan man skriva en liten hälsning och varje kort är försedd med snöre.
Jag har gjord dessa kort av så kallad kvistpapper, detta är en återvinningspapper med 25% kvist. Ett härligt papper med "naturligt liv".
Jag har i den här först serie blandat lite olika blommor som de flesta nog tycker om.
Skulle det finnas mersmak efter dess kort då kommer jag att utöka sortimentet med säsongsbetonande serier, vi får se.
Dessa nya kort och kvistpapper finns i webbutiken www.idemakeriet.se

Ha en skön dag allihopa, håll modet kvar våren kommer någon gång:)
Kram Gerda


Vandaag laat ik jullie even mijn nieuwe bloemenkaartjes zien.
Ze zijn simpel, discreet en natuurlijk van kleur geworden, iets wat ik meestal mis als ik een leuk kaartje bij een bos bloemen zoek in een bloemenwinkel. Meestal is de tekst niet passend of komen de kleuren van het kaartje niet overeens met het gene wat je wilt geven.
Ik zie jullie wel glimlachen hoor maar ik ben erg van het moet bijelkaar passen; het papier, het lint/touw, de bloemen en ook het kaartje.
Ik heb deze kaartjes gemaakt van gerecycled papier voorzien van 75% papier en 25% twijgen. Prachtig papier waarin een vleugje natuur in zit.

Op de achtersijde van het kaartje kun je wat schrijven en elk kaartje is voorzien van een dun touwtje.
In deze eerste serie heb ik verschillende bloemen bijelkaar gezocht die de meeste mensen wel aanspreken.
Zou er meersmaak zijn naar deze kaartjes dan wil ik graag het sortiment uitbreiden.

Fijne dag allemaal, hou de moed er in hoor het voorjaar komt echt wel:)
Liefs Gerda
 

27 kommentarer:

  1. Zou je denken?? Alhoewel, de zon schijnt hier nu wel. Maar wel met sneeuw op de daken, en dat op 21 Maart! Niet te filmen!!
    Mooi zijn je kaartje geworden Gerda, je hebt zo'n ding om ze uit te snijden? Die schaar brengt me op het verkeerde been, denk ik!!

    We hoeven ook niet alles te weten, toch?Hihhi...nergens voor nodig!

    Ik wens jou een heerlijke knutseldag toe!

    Liefs Thea ♥

    Oja, het kreukelen van het papier, had ik gelezen. Ik heb dat pas gedaan,toen het bloempje in elkaar zat. Is zo lastig knippen anders??

    SvaraRadera
  2. Mooie kaartjes, heel stijlvol. Maar je heb ze uitgestanst denk ik want zo mooi knippen.... zou ik wel heel knap vinden. Hier mooi weer op het moment, maar ook nog kans op winterse buien het houd niet op deze winter.
    Maar ja niets aan te doen, ik wens je een mooie dag toe. Groetjes Petra.

    SvaraRadera
  3. Mooi zijn ze Gerda! Zo mooi naturel, niet van die schreeuwerige kaartjes die je vaak ziet.

    En tja, hier al zon vanaf vanochtend zeven uur...bijna niet te geloven. En ik hoorde net dat het met Pasen wel 15 graden gaat worden. Maar ja, het is nog zo ver weg, dat kunnen ze helemaal nog niet voorspellen. We blijven gewoon positief!

    Groetjes,
    Debby

    SvaraRadera
  4. Inderdaad, helemaal gelijk. Ik vind de kaartjes die je bij je bloemetje kan kopen ook vaak niet neutraal genoeg. Soms vind ik ze zelfs vreselijk.
    Deze kaartjes zijn helemaal mijn ding, erg leuk.
    Vanmorgen kwam ik beneden en zag de ei-krans give away weer hangen, leuk!
    Fijne dag,
    Barry

    SvaraRadera
  5. Ik vind je kaartjes prachtig, hier hou ik van!
    Lieve groetjes en een gezellige dag! Linda

    SvaraRadera
  6. Morning Gerda, het zijn prachtige kaartjes in een hele pure natuurlijke stijl.
    Ik vind ze heel erg mooi.!!

    lieve groetjes, Ellen

    SvaraRadera
  7. Idd Gerda vaak klopt het kaartje niet bij het boeket....
    Ook ik ben er heel erg van dat alles moet kloppen hoor hihi....1 geheel...
    Je kaartjes zijn prachtig!!
    P.S ik heb je even een mail gestuurd naar aanleiding van jouw reactie op mijn post ;-)
    Liefs Hanny

    SvaraRadera
  8. Owww wat een prachtige kaartjes zeg ♥ Hoe krijg je toch elke keer zulk moois bedacht. ♥
    Knuff en lieve groet van mij Hester

    SvaraRadera
  9. Hej Gerda. Du är påhittig du ;) Jag håller med dig om affärer och deras grälla påskkort!
    /mia

    SvaraRadera
  10. Hej Gerda!
    Nu har jag länkat till dig även i min blogg DIYCilla. Hoppas du får många nya besökare. Finns det möjlighet att komma och hämta papper hos dig om jag handlar av dig. Jag bor i Skivarp och det är ju inte så långt.
    Cilla-Bohemian Vintage♥

    SvaraRadera
  11. Nä då, här flinas det inte.... Kanske kan
    bero på att jag är lika kräsen jag! =)
    Dina kort blev jätte fina och passar till
    mycket...
    Kramis Sofia

    SvaraRadera
  12. Kikar in och önskar dig en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  13. Hallo Gerda. Ik kom via via op je blog terecht. Ik heb heerlijk even rondgekeken. Wat heb je een prachtige blog. Helemaal "Jeanne d'Arc Living" stijl. Eg mooi! Leuk ook dat je vanuit Zweden je verhaal vertelt.
    Ik ga je volgen hoor!
    Groetjes van Aleta

    SvaraRadera
  14. Så utrolig fine og enkle,ja du er en kreativ sjel du Gerda:)))
    Håper alt står bra til,klemmer Vibeke

    SvaraRadera
  15. Daar hou ik ook van....mooi gemaakt en zo natuurlijk past overal bij..
    Pietje precies zijn is niet erg hoor....weet er alles van...alleen gaat er zoveel meer tijd in zitten hahaa..

    Fijne avond nog..
    liefs Fia

    SvaraRadera
  16. Wat een prachtige labels Gerda, van deze eenvoud hou ik nou zo.
    Ik zag dat ik al heel wat posten van je heb gemist, maar ben weer helemaal bijgelezen en heb genoten van al die creatieve dingen, zoals de eieren van vilt, wat mooi en wat leuk dat je een Give Away heb gewonnen, van harte hier nog mee en lief dat Emmy je zomaar een kadootje toegezonden heeft.
    Wat een lieve mensen ontmoet je hier toch.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    SvaraRadera
  17. Deze kaartjes zijn prachtig en idd veel mooier dan die standaard kaartjes. Mooi rustig! Echt weer een ding van jou! Super!!!Lov'it ;D
    Liefs, Peetje.

    SvaraRadera
  18. Wat een mooie, natuurlijke kaartjes, een kaartje moet passen bij het boeket en niet schreeuwerig druk zijn:)
    Deze zijn prachtig.
    Wat betreft de veren, ik ben niet zo geduldig, dus bij het uitvouwen scheurt er bij mij nog weleens iets:)maar, ik heb het nu weer geprobeerd en met geduld lukt het me zowaar...

    Fijn weekend alvast en een lieve groet,
    Eefie

    SvaraRadera
  19. Så vackra kort! Jag gillar både papprets kvalitet och de sirliga blomtrycken!

    Önskar dig en skön fredag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  20. Så fina kort du gjort (rimmeri, rimmera)! Presenten blir så mycket finare när man gör den själv, med själ och hjärta, än när man köper färdigt, eller hur? Jag önskar dig ett riktigt fint veckoslut :)!

    Kramar från Maria

    SvaraRadera
  21. Hej goa Gerda! Det var söta! Vill ha stämplar med blommor så naturliga! Ha en skön kommande weekend! kramkram

    SvaraRadera
  22. Se de korten föll mig verkligen i smaken. Ha det gott.

    SvaraRadera
  23. Vilken fin idé, och jag håller med dig, sådana kort borde finnas i blomsteraffären istället för de vanliga man kan hitta idag. Väldigt söta!
    Önskar dig en riktigt fin helg!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  24. Wat een prachtige kaartjes/labels heb je gemaakt! En ze passen inderdaad overal bij, wat ik net als jou nog wel eens mis...

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    SvaraRadera