måndag, januari 07, 2013

2012 i bild

Januari 
Julen åkte ut och en stor städning pågick, det kändes som allt i huset fick en ny plats.Sortera och slänga och göra plats för nya fina saker.
Så småningom fick nya vårbetonande saker flytta in.

De kerst ging de deur uit en een grote schoonmaak stond op het schema, ik had het gevoel dat alles in het huis een nieuwe plaats had gekregen. Lekker sorteren en opruimen en ik maakte plaats voor nieuwe spulletjes. Met leuke voorjaardingetjes hier en daar kweekte ik wat gezelligheid.
 

Februari
Med några vårblommor och syrenkvistar på vatten blev det lite vår i huset.


Met een paar voorjaarsbloemetjes en een paar seringetakken op water werd het zowaar voorjaar in het huis.


Mars
Det börjar pirra i fingrarna och jag för sår lite sommarblommor i några tomma äggskål.
De syrenkvistarna som jag tog in i huset i slutet av februari har nu riktig stora knoppar och små pytte blomknoppar syns redan. Lite vår pyssel är alltid roligt att göra.

Het begint te jeuken in mijn vingers en begin alvast wat zomerbloemetjes voor te kweken in lege eierdoppen.
De seringtakken die ik aan het eind van de vorige maand naar binnen haalde hebben nu grote knoppen gekregen en de kleien bloemknopjes zijn al te bespeuren. Lekker knutselen zo voor het voorjaar is altijd leuk. (Vår is voorjaar op zijn zweeds).




April
De fågelbärskvistar blommar nu för fullt och en famn fick följa med hem.
Olika fina ägg inför påsk, min söta tjej virkade de söta äggfodralen.

Mooie voorjaarstakken geven dat heerlijke voorjaarsgevoel.
Diverse leuke eitjes zijn gemaakt zo voor pasen. De gehaakte eitjes maakte dochterlief voor mij.

 
Maj
I trädgården grönskar det nu och för varje dag som går ser man skillnaden.
Jag försökte tappar att bli av med de fina le Maskoline blommor men tyvärr nappade ingen på min fina erbjudande:)

In de tuin wordt het steeds groener, het gaat nu echt snel. 
Met nobele bedoeleing hield ik opruiming in mijn tuin maar die die prachtige pluizenbollen wilde helaas niemand hebben:)


Juni
Syrenerna blommor för fullt. Man kan ju inte låta bli att komma hem med en famn full av härliga blommor.  

De seringen bloeien nu volop. Lekker bloemen plukken en ervan genieten is heerlijk.

 

Juli 
En månad med härliga minnen; den härliga semestern i Frankrike, jobba med framför allt njuta av trädgården, en härlig promenad med barnen bland handtama får, plocka blommor för olika blomsterpyssel.

Een maand met zoveel leuke herinneringen;  de heerlijke vakantie in Frankrijk, lekker werken en vooral genieten in de tuin, een heerlijke wandeling in de dalen met de kinderen tussen al de schapen, bloemetjes plukken voor leuke knutseldoeleinden.


Augusti
En månad med många känslor. Min bonusfar gick bort och 3 veckor efter honom gick min syster bort.
Tårar, frågor, minnen, allt i en salig röra, en månad som står etsat i mitt hjärna. 

Een maand met veel gevoelens. Mijn stiefvader overleed en drie weken na zijn dood overleed mijn lieve zus.
Tranen, vragen, herinneringen, alles lag door elkaar maar ik ben er sterker uit gekomen. 

September
Hösten närmar sig och jag njuter av de fina hortensiablommorna båda ute och inomhus.

De herfst nadert en ik geniet van die mooie hortensiabloemen, zowel buiten als binnen.


Oktober
Kastanjer, ekollon, bär, löv, höstblommor, vilken härlig tid för en pysseltjej som jag.

Kastanjes, eikeltjes, bladeren, bessen en herfstbloemetjes, wat een heerlijke tijd voor een knutselgrietje zoals ik.

November
Man får göra det lite mysigt hemma i den här mörka och trista årstiden.
Ljus går åt här i huset.

In deze donkere en trieste maand moet je het maar wat gezellig in huis maken.
Aan kaarsjes geen gebrek hier in huis. 


December 
En månad där jag har njutit av mysiga dagar, traditioner, pyssel, bak, presenter och att vara tillsammans med de som jag älskar.

Een maand waarbij ik heb genoten van al de gezelligheid, de tradities die hier in Zweden zo leven, het knutselen voor de kerst, het bakken, de kadootjes en het samen zijn met die mensen die mij dierbaar zijn. 


Ja det var en drös med bilder, en handelsrik år med fina, trista och spännande dagar.
Tack för all de fina moment ni gav mig i 2012 i form av all inspiration, fina bilder och härliga ord.
Hoppas det nya året ger er många fina moment. 
Kram Gerda

Ja zoveel foto´s heb ik nog nooit in één keer geplaatst, een jaar met veel fijne, trieste en spannende dagen.
Bedankt voor al die mooie momenten die jullie mij gaven in 2012 in de vorm van inspiratie, mooie foto´s en  heerlijke woorden.
Ik hoop dat het nieuwe jaar jullie heerlijke dagen mogen brengen.
Liefs Gerda

31 kommentarer:

  1. wat een prachtige foto's allemaal.....en dit zo het hele jaar door ♥ een impressie.....om naar een nieuw blogjaar hier om gezellig te gaan genieten......lieve groet jenneke

    SvaraRadera
  2. Wat een mooie foto's! Mooi jaar overzicht.

    Een goed 2013!

    Groeten Maaike

    SvaraRadera
  3. Such a beauty those pictures!!!!!!!
    Have a nice new year!!!!!
    Bleu

    SvaraRadera
  4. Wat een prachtige samenvatting van 2012 heb je gemaakt. Een jaar waarin we getuigen waren van jou mooie maaksels en jou treurige momenten. Hoop dat je ons in 2013 weer heerlijk mee laat genieten van al het moois wat je maakt.
    Bedankt hiervoor, Marguerite

    SvaraRadera
  5. Wat fijn om zo nog even mee te mogen genieten van je afgelopen jaar.
    Je deelde veel met ons, momenten van verdriet en de momenten van prachtige knutsels en foto's
    Ik hoop dat we ook dit jaar weer vaak mogen genieten van je blogs.

    FIJNE DAG
    groetjes Bep

    SvaraRadera
  6. Wat een heerlijk jaaroverzicht heb je gemaakt Gerda! Ik vind het altijd weer leuk om een blog van jou te lezen.

    Laat 2013 een heel mooi jaar worden!

    Groetjes,
    Debby

    SvaraRadera
  7. Wat een leuke samenvatting van 2012! Wat ben je toch een knutselwonder! prachtig wat je toch altijd maakt....net als je foto's!
    x Nicole

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder att njuta av ! ;)
    Hoppas att du får ett härligt 2013 !
    Kram Anki

    SvaraRadera
  9. Njutbara bilder!
    Gott 2013!!
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  10. Wat bijzonder om het afgelopen jaar met je te doorlopen lieve Gerda.
    Een mooi jaar, maar ook een jaar van afscheid en verdriet.
    Ik hoop dat je de mooie momenten koester en de verdrietige momenten een plekje in je hart heb kunnen geven.
    Ik wens je een nieuw jaar vol liefde, geluk en gezondheid toe en ook een mooi blogjaar met veel mooie inspiratie.
    Lieve groet, Mea

    SvaraRadera
  11. Wat leuk zo'n heel jaar in beeld. Je hebt echt de mooiste foto's hiervoor gebruikt. Ik zag eigenlijk voor het eerst jouw kinderen in beeld. Wat een fijn gezin!
    Warme groet,
    barry

    SvaraRadera
  12. Lieve meid....fijn dat je er weer bent..
    Ik heb bijna geen woorden voor deze leuke post zie zoveel moois voorbij komen word er helemaal blij van..
    Goed dat je er sterker uitgekomen bent verdriet en blijdschap liggen dicht bij elkaar zo dat de mens er kracht van krijgt....
    Ik ga je leuke ideetjes even opslaan al is het alleen maar om ze eens terug te zien....

    fijne dag...liefs Fia

    SvaraRadera
  13. Ååååååååå.....kjære vennen:)
    For en vakker tilbakeblikk:)
    Her kan man bare drømme seg bort i alt sammen:) nydelige bilder og du er så utrolig kreativ:)
    Gleder meg masse til å se hva du finner på i 2013:)
    Ha en herlig uke
    Klem Merete

    SvaraRadera
  14. Wat een mooi jaaroverzicht!! Prachtig om je foto´s nog even weer te zien! Het was een bewogen jaar voor je. Ik hoop dat je de moeilijke en verdrietige momenten een beetje een plekje hebt kunnen geven en dat je de mooie momenten koestert! Ik wens je een fijn (blog) jaar toe met veel liefde, geluk en gezondheid!!

    Fijne dag verder!

    Groetjes Judith

    SvaraRadera
  15. Ha lieve Gerda, wat een mooi overzicht heb je gemaakt. Dat je stiefvader was overleden had ik gelezen ergens, maar dat van je zus had ik nog niet meegekregen. Afschuwelijk is dat. Gelukkig heb je het goed op kunnen pakken, voor zover dat dan kan. Gelukkig heb je veel afleiding door je gezin en je creativiteit, dat helpt in ieder geval. We gaan er weer een mooi blogjaar van maken met z'n allen! Liefs Linda

    SvaraRadera
  16. Vilken underbar årskavalkad!!
    Ljuvliga bilder!

    ha en fin vecka
    Kram Tina

    SvaraRadera
  17. Tack för bild-potpurriet :)! Mycket ljusa och härliga bilder. Jag önskar dig ett fantastiskt 2013!

    Kramar från Maria

    SvaraRadera
  18. Så många fina bilder! Gillar speciellt "väsk-väggen" och den med dockan!

    Hoppas du får ett gott 2013!

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  19. Wat een mooie beelden van een jaar....nu maar hopen
    dat er ook weer zulke beelden ontstaan voor het nieuwe jaar.
    Heerlijk om aan het voorjaar te denken..al voor te bereiden,
    ik geniet nog wel van de winter hoor:)

    Een fijne week en ene lieve groet,
    ♥Eefie

    SvaraRadera
  20. Tack själv för all inspiration Du gav, goa Gerda! Och för fina paket som kom med det jag beställde av Dig, julafton varje gång! Hoppas vi kan ses på någon loppis i år! Stor kram Milott

    SvaraRadera
  21. Underbara kavalkad...hur går med med zinktagsen jag beställde...är de på g...många kunder frågar och jag har helt slut på dem, kram VIOLAN

    SvaraRadera
  22. God fortsättning på dig Greda.
    Mycket fint du har gjort under det gångna året.
    Hoppas jag hinner titta in lite mera hos dig.
    Jag undrar ju så hur huset blev. Har du visat det?
    Annika

    SvaraRadera
  23. Hej igen, kommer inte ihåg hur många jag beställde men nu är dom helt slut och en del har reserverat...kan du göra 40 st åt mig...kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svara tillbaka så jag ser att du sett detta...

      Radera
  24. Helt underbart Gerda!!!!
    Önskar dig ett nytt fantastiskt
    pysselår!!!!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  25. Wat heb je er een mooie post van gemaakt! Ondanks de verdrietige momenten is er toch ook veel moois om op terug te kijken... Ik hoop in dit nieuwe jaar weer vaak te mogen genieten van je inspirerende posten.

    Fijne avond. Liefs, Miranda

    SvaraRadera
  26. Underbara bilder över året som gått,ser framemot att följa dig och ditt pyssel genom 2013.
    Kram Katha

    SvaraRadera
  27. Tack för alla fina bilder och pyssel tips under året som gick! Ser fram emot årets:)
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  28. Kun jij gedachten lezen ofzo?? Ik had hetzelfde idee. Ik heb het nog niet af,ben wat traag de laatste tijd. Intussen geniet ik hier wel bij jou.

    Leuk, leuk, leuk!!

    Hier regent het voor de verandering weer eens!!

    Fijne dag verder.


    Lieve groetjes van Thea ♥


    SvaraRadera
  29. Tack för alla underbara inspirerande bilder!!!
    Varma kramar Susanne

    SvaraRadera