måndag, augusti 06, 2012

Naturens pärlor

Kolla med båda ögonen och njut!
Njut av allt det fina naturen bjuder oss.
Lägg märke till allt det fina som blommar just nu i trädgården, det surrande runt lavendelbuskarna av alla humlor och bi, doften av citronpelargonen som tränger sig i näsborrarna och det fina ljudet av viftande gräs.
Man behöver inte gå långt för att se det vackra.
Man måste ibland bara öppna ögonen mer för att se pärlorna bland buskarna.
Dessa naturliga pärlor hittade jag i helgen och i huvudet trädde jag de redan ihop.
Mer behövs inte, bara en nypon och några få fläderbär.
Trä med hjälp av nål och tråd de små fläderbär ihop till en kedja och trä till sist nypon på tråden.
Knyt trådändarna ihop och man har en underbar naturlig halsband.
Önskar du dig en mer färgrik "halsband" kan du t.ex använda rönnbär.

Live your life with eyes wide open.

Kram Gerda

Kijk met beide ogen en geniet!
Geniet van alles wat de natuuur ons te bieden heeft.
Sta eens stil bij al het moois wat bloeit in je tuin, het gezoem rond de lavendelstruiken van alle bijtjes en hommeltjes, de geur van de citroenpelargonium die je neusgaten kietelt en het heerlijke geluid van wuivend gras.
Je hoeft het niet ver te zoeken, de schoonheid is vaak veel dichterbij dan je denkt.
Je moet af en toe alleen je ogen een beetje meer openen om de pareltjes in de struikjes te zien.
Deze natuurlijke pareltjes vond ik van het weekend en in mijn hoofd zat ik ze al aan elkaar te rijgen.
Meer heb je niet nodig, alleen maar een rozenbottel en enkele vlierbesjes.
Rijg met naald en draad de kleine vlierbesjes aan elkaar tot een ketting en rijg als laatste de rozenbottel eraan. Knoop de draad uiteindes aanelkaar en je hebt een prachtige natuurlijke ketting.
Wens je een meer kleurrijke "ketting" kun je bijvoorbeeld oranje lijsterbessen gebruiken. 

Live your life with eyes wide open.
Liefs Gerda

10 kommentarer:

  1. Wat grappig en leuk. Ik dacht even dat het doperwtjes waren. Trouwens je echte kettingen van je vorige post vind ik geweldig. En dit is leuk ter decoratie. Wat een goeie ideeen heb jij altijd!

    SvaraRadera
  2. Hei vennen:)
    Så herlig bilder, vakkert og enkelt:)
    Nydelig og utrolig inspirerende:)

    Klem Merete

    SvaraRadera
  3. Wat een ontzettend leuk idee Gerda....ik ga eens op zoek in mijn tuin en dan ook leuk om aan de fles te hangen.
    Morgen komen mijn mannetjes misschien vinden ze het wel leuk om eentje voor hun Mama te maken..
    Ik zie nu ook je andere kettingen wat een juweeltjes prachtig gemaakt!!!

    Nog even over mijn zussendag ik neem ze mee naar het leuke winkeltje van juffrouw Stippel bij mij om de hoek(ik werk daar als vrijwilligster) er is veel te zien o.a brocante....leuk!!!!!
    Verder het dorp in de markt op ik woon ik het oude centrum van Zeist dus dat komt helemaal goed..

    liefs Fia

    SvaraRadera
  4. Åh,, så härligt! Vilken
    mysig idé..
    Kram och ha det gott!
    Sofia

    SvaraRadera
  5. Wat een super leuk idee het ziet er prachtig uit.
    Groetjes Hannie

    SvaraRadera
  6. Gerda ik genoot net bij Minna ook al, de natuur heeft zoveel te bieden en alle onderdeeltjes kun je gebruiken, met prachtig resultaat zoals hier bij jou..
    Mooie tekst...ogen wijd open...dan zie je ook de mooiste digne.

    Liefs,
    ♥Eefie

    SvaraRadera
  7. Halloj!
    Vad påhittig du är! Älskar det gröna
    och sedan att hänga det runt en glasflaska.
    Själv brukar jag trä rönnbär på tråd men nu
    har du allt inspirerat mig igen :O)
    Ha d gott kram Arja

    SvaraRadera
  8. Ooh echt geweldig Gerda! wat ben je toch crea!!!!
    ja, er is veel te zien, als je maar goed kijkt.
    ik wens je een hele fijne week
    liefs Ester

    SvaraRadera
  9. Mooi Gerda!
    Ik geniet momenteel met volle teugen van de natuur, eerst op vakantie, en nu van mijn eigen tuin. Hopelijk krijgen we nog heerlijk weer in augustus en een mooie nazomer.

    Goedele

    SvaraRadera