söndag, april 15, 2012

Florabilder på mitt vis


Nu är det bara en vecka kvar och sedan ska jag lasta bilen för att köra till Harlösa, till Gùas petit brocante. Där ska jag tillsammans med andra gulliga tjejer sälja båda det ena och det andra.
Mitt huvudet spricker snart av alla idéer jag har men jag har inte ett år på mig med bara 6 dagar så jag får begränsa mig.
Jag har redan samlat på mig en del saker som jag tänkte visa framöver.
I fredags var jag i tvättstugan i typ två timmar, nej strykbrädan ropade inte mig, det var golvvärmen som gjorde att jag fastnade där.
Jag har patinerat ungefär hundra gamla florabilder och de blir så snabbt torra när jag lägger de på klinkergolvet med golvvärmen under.
Jag brukar sätta en förstärkningsring uppe vid kanten och nu håller jag på att knyta en bit snöre i varje bild.
Bilderna är så otroligt tacksamma att dekorera med, särskild nu när man vill ta in våren i huset.
Man ser nog inte patinan så bra på bilden men de ser gamla ut och med den lilla försäkringsringen blir det ändå lite annorlunda.
Många fina vilda blommor finns att få.
Här i mitt kök hängde jag florabilden av björnbären.
Min gamla pappersställning har flyttat nu till köket och där hänger lite allt möjligt. En rulle med papper och snöre är alltid bra att ha till hands i köket, och en sax och pennor förstås. 

Ha en skön söndag allihopa.
Kramar Gerda


Nu nog een kleine week en dan laat ik de auto vol om bij mijn vriendin hier in Zweden wat mooiere rommelmarkt/brocante spulletjes te verkopen en wat handgemaakte spulletjes.
Mijn hoofd zit vol met ideeën maar ik moet mij begrenzen want ik heb niet een jaar de tijd maar 6 dagen.
Ik wilde jullie even de komende dagen het één en ander laten zien van wat ik mee neem naar haar toe.
Ik heb afgelopen vrijdag ongeveer 2 uur in mijn washok gezeten, nee de strijkbout riep niet maar de vloerverwarming trok mij naar zich toe. Ik heb ongeveer 100 oude flora afbeeldingen zitten patineren en daar op die tegelvloer droogt het zo lekker snel.
Ik maak in elke afbeelding een versterkingsringetje en nu moet ik nog even een stukje touw erdoor heen rijgen.
Deze afbeeldingen zijn zo ontzettend dankbaar om mee te dekoreren, vooral nu nou je het voorjaar in het huis wilt halen.
Hier in Zweden zijn deze afbeedlingen al een tijdje erg populair, ze komen dus uit een oud boek maar de bladzijdes hebben een witte achtergrond. Om ze een beetje een ouder uiterlijk te geven patineer ik ze dus en zet er zo´n ringetje in, dit geeft echt leuke meerwaarde.
Je ziet waarschijnlijk aan de hand van deze foto´s niet zo goed de patinering maar ze lijken echt oud.
Er zijn heel wat wilde bloemen te verkrijgen.

Hier in mijn keuken hing ik een afbeelding met een braam erop.
Mijn oude papierstelling is nu verhuisd naar de keuken en daar hangt het één en ander aan. Een keukenrol en touw is altijd handdig om bij de hand te hebben in de keuken en een schaar en een paar pennen zijn  ook welkom.


Ik wens jullie een fijne zondag.
Liefs Gerda


25 kommentarer:

  1. Underbart. Å vilka bilder!!!
    Sköna söndag till dig
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  2. God morgon !
    Tack för din gulliga kommentar hos mig.
    Så fina bilder du har gjort. Åh så fint du har i ditt kök. Så häftigt med den gamla pappers hållaren.
    Idag skiner solen igen, Hoppas du oxå får sol idag.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Oooohhhh such lovely blog you have!!!!! I'm sooo glad to found you! I'll add to my blog! Your kitchen is so beautiful!
    Have a nice sunday.

    SvaraRadera
  4. Those tags are gorgeous! I always love your creations and images! X

    SvaraRadera
  5. Ljuvliga som få Gerda!!!

    O vet du vad?! VI ses nästa helg då..Ja, jag kommer till Gua o hälsar pp den dagen..:) O handlar sugen är jag alltid..tihi..

    Kramar Elin

    SvaraRadera
  6. Du gör så vackra blickfång ! Mina föräldrar hade två affärer, tänk om man tagit vara på många saker därifrån som idag är eftertraktade. Tex pappersställningen ...
    Tiderna förändras..inte trodde man att de skulle ha ett värde senare.
    Lycka till nu!
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  7. Åh så fina kort ! ;) Pappersställning är något jag söker, så himla praktiskt !
    Hoppas att ni får härligt väder nästa helg & många besökare, kul får ni säkert :D
    Ha en härlig söndag !
    Kram Anki

    SvaraRadera
  8. GERDA, ZE ZIJN PRACHTIG EN ERG MOOI GEDAAN!

    FIJNE WEEK,

    MIRANDA

    SvaraRadera
  9. Hej Gerda! Jag har planer på att köra upp till Harlösa och kolla in! har spridit det lite bland vänner så det verkar bli så faktiskt! Skulle du kunna ha med dig brevark i gammeldags stil? Och bruna tags? Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  10. Goeiemorgen Gerda

    Dat zijn zeker prachtige afbeeldingen ze zijn mooi geworden door het patineren juist dat beetje geeft een oude look...ik doe het altijd met een inktpad maar ik ga zeker eens het patineren uitproberen.
    Gezellige foto's weer ziet er knusjes uit....succes met de voorbereidingen van je rommelmarktje wat zal het leuk worden.
    Maak je foto's zodat we mee mogen genieten???

    Fijne dag.....ik ga een kaartje maken en dan ook lekker aanrommelen..

    liefs Fia

    SvaraRadera
  11. Hallo Gerda,
    Wat een heerlijk sfeertje zet je toch neer! Ik heb zitten genieten.
    Fijne zondag.
    Liefs
    Lia

    SvaraRadera
  12. Mooi hoor die labels .....ik wens je/jullie alvast heel veel voorpret en succes met het maken van spulletjes.

    Prettige dag verder,
    Groetjes Grietje

    SvaraRadera
  13. Wat een mooie labels.
    Joh, wat spannend om je spulletjes te verkopen. Maar dat moet wel lukken je hebt zulke mooie spulletjes en ideetjes.
    Groetjes Marguerite

    SvaraRadera
  14. Hei!

    Så kjempe fine kort og for noen vakere bilder:) så gøy med tur:) du er bare så utrolig kreativ og flink:)
    Fortsatt god søndag!

    Klem Merete

    SvaraRadera
  15. Såå vackert!!
    Dina kort är ljuvliga... och vilket jobb...
    önskar jag kunde komma dit, men det är ju lite vääääl långt..


    ha en fin söndag
    Kram Tina

    SvaraRadera
  16. Wat een prachtige afbeeldingen, Gerda. Jij bent er maar weer druk mee geweest. Wat een bezige bijtjes zijn wij toch..
    Ik wens je een mooie zondag toe

    Lieve groet,
    Patricia

    SvaraRadera
  17. Hoi Gerda, dat ziet er mooi uit! Leuk, die labels. Hoe werkt dat patineren?
    Ik denk dat je goed zult verkopen!
    En wat een mooi plaatje van je keuken, echt leuk.
    Is er een markt ofzo bij je vriendin? Jammer dat ik niet even kan komen kijken!
    Geniet ervan! Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    SvaraRadera
  18. Wat is het gezellig bij jouw in de keuken.
    Succes op de markt, gaat vast lukken met die leuke spullen.
    Fijne zondag-avond, groet Emmy

    SvaraRadera
  19. o wat gezellig en wat een leuk idee zo met dit zo mooie kaartje gerda!!!
    ik hou hier zo van!



    lieve gr. marja

    SvaraRadera
  20. Such beautiful pictures Gerda. You have done a great job with them as you do with everything !! I can't wait to see what is in store at Gua's. Have a lovely week. XXXX

    SvaraRadera
  21. Mooi, succes deze week met de voorbereidingen.

    SvaraRadera
  22. Dat worden dus nog een paar drukke dagen ;) Ook hier zijn de voorbereidingen voor de tuinfair in volle gang! Een erg leuk idee deze labels, ben wel benieuwd hoe dit patineren werkt... Succes en veel plezier met alles.

    Lieve groet, Miranda

    SvaraRadera
  23. Hej
    Så kul att du ska vara med hos Gua och kan tänka mig att du har massa idéer, härliga bilder....
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  24. Wow, dina florabilder är underbara. Och burkarna i ditt kök blev jag helsålda på, så fina. Önskar jag kunde vara med där nere hos Gua men det är för långt...tyvärr!

    KRAMAR Helena

    SvaraRadera
  25. De afbeeldingen zijn erg mooi!
    Fijn dat je weer gewoon op mijn blog kunt komen. Het zal wel een probleempje bij Blogger/Google zijn geweest.
    groetjes,
    Marianne.

    SvaraRadera