torsdag, april 26, 2012

Banka loss din fantasi


Jag har hela tiden varit sugen på att köpa mig en sett med bokstavsstansar som man kan använda till järn.
Sådana som man bankar en bokstav i med hjälp av en hammare.
Jag har några små tags och i de skulle jag vilja "skriva" något i.
Sedan hittade jag på pinterest dessa här härliga plant markers och det gjorde att jag blev ännu mer sugen till att köpa sådana stansar.
På nätet hittade jag två olika företag som har rimliga priser på sådana sett, kolla här och här.
De var inte heller så farligt dyra.
De sked plant markers gör du genom att banka platt en sked med en hammare, du ska ha en hård underlag annars fungerar det inte.
Jag ska testa detta, någon som är också sugen, lycka till!
Kram Gerda

Bild: pinandpaper.blogspot.com

Ik heb al een tijdje mijn zinnen gezet op een setje met slagletters  maar ben er tot nu toe nog niet van gekomen.
Ik heb wat ideetjes wat ik ermee zou kunnen maken maar toen ik gisteren even op pinterest zat te kijken viel mijn oog op deze mooie plant markers en toen was ik om, nu ga ik ze kopen.

Ik heb al een redelijk goedkoop adresje gevonden hier in Zweden en als jullie ze daar in NL ook zoiets mochten zoeken dan kun je in NL hier terecht, waarschijnlijk zijn ze wel op meerdere plaatsen te verkrijgen maar deze kwam ik nu zo snel tegen.
Voor een redelijk prijsje heb je een setje.
Met een hamer kun je dan woordjes in ijzer slaan, heel erg leuk lijkt mij.
Als je zo´n lepel plant marker wilt maken moet je eerst de lepel plat gaan slaan met een hamer, gebruik wel een harde ondergrond anders werkt het niet.
Ik ga het eens uitproberen, succes voor diegene die het ook willen proberen.
Liefs Gerda  




27 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Tack för din gulliga kommentar hos mig ♥ Idag är rösten hes och en stor klump i halsen :(

    Vilken häftig ide. Du är ju helt otrolig som kommer på alla dessa fantastiska saker du fixar med. Fint blir det oxå.
    Här hänger molnen grå och tunga i dag.
    Ha en super skön dag.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är de snygga! Iden med burklocket och gaffel var en smart id'e som jag inte sett förut, det blir lite dubbel recycling. :)

    SvaraRadera
  3. Ik ben benieuwd of dateen beetje makkelijk gaat .We wachten vol spanning op je resultaten ,want het ziet er wel ontzettend leuk uit

    groetjes Bep

    SvaraRadera
  4. Wat leuk Gerda. Wij hebben ook zo'n set letters. Mijn man vond het wel leuk om de letter p in zijn creaties te zetten.
    Ben benieuwd wat je ermee gaat doen.
    fijne dag, liefs Ester

    SvaraRadera
  5. Wat gaaaaaaafffffff...

    Groetjes Marguerite

    SvaraRadera
  6. Det var riktigt läckert!!! Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  7. Wat een leuk idee.
    Ik heb even bij gelezen.
    Wat een heerlijke posts.
    En dat plantje, ik ga snel wat stekjes maken.
    Geniet van een mooi weekend.
    Lieve groetjes, Annette

    SvaraRadera
  8. Vilken superidé! Så snyggt & så hållbart.

    SvaraRadera
  9. Een heel leuk idee, Succes.

    SvaraRadera
  10. Japp! jag blir så klart sugen på detta!
    Försökte banka ut en sked förra våren, för att
    göra just en skylt.... lättare sagt en gjort, skulle
    jag säga!!!! I stället köpte jag på mig fina knivar
    och målade på namnen med pensel och vit färg! Funkar
    också bra... Men det där med en stans var också riktigt
    snyggt!!!
    Kram på dig!
    Sofia

    SvaraRadera
  11. Hej igen Gerda!
    Glömde ju fråga en sak...
    Har du fått någon ordning på det där problemet med
    att lägga in bilder i kanten? Jag har inte gjort något än,
    för jag kan ju göra vanliga inlägg! Kan det bli för fullt
    med bilder i kanten, eller vad? Fattar inte det här, jag har
    ju inte bloggat så länge och tycker inte utrymmet borde vara
    slut redan.... Vad tror du?
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  12. Så snyggt!! Finare och hållbarare än plastmärkningar.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  13. ik ken het niet, maar wat leuk!!
    succes!!

    fijn weekend,
    lieve groet, Tjits

    SvaraRadera
  14. Wat super leuk zeg! Nou ik snap wel dat je straks geen lepel meer in de kast hebt!
    hihi
    fijne dag
    Yolanda

    SvaraRadera
  15. These spoons are delicious!!!!!i love it! you have ever nice ideas!!!!
    manu

    SvaraRadera
  16. Grappig! Laat je ons nog even meegenieten van je eigen creaties?

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    SvaraRadera
  17. Hei!
    For en herlig idee:) også så fint det ble:) nok en gang har du gjort det fantastisk:)
    Herlige bilder!
    Tusen takk for kjempe koselig kommentar du alltid legger inn til meg:)
    Fortsatt god dag!

    Klem Merete

    SvaraRadera
  18. Hoi hoi, wat heb je een leuke blog, zo inspirerend en bovendien een zweedse blog in het Nederlands, gaaf. Ga je volgen en hoop dat je mijn blog ook eens opzoekt. Groetjes Alie (Huisje Weltevree)

    SvaraRadera
  19. Härliga ide'r!!
    Nu har jag ju ingen trädgård, men om, skulle jag oxå göra detta!! :)

    Kraaaam Tina

    SvaraRadera
  20. Hej! Precis den id'en såg jag med i en svindyr amerikansk tidning som jag råkade köpa utan att ha kollat priset först:) De är ju såå fina! Jag blev också sugen på att prova, men glömde alltihop tills nu. Kram Tina

    SvaraRadera
  21. Halloj!
    Fick ett paket bokstavsstanar av min man
    för länge sedan. Använde dom till små "ler tags"
    Men blev ju absolut sugen på detta, sparat bilderna i min
    "trädgårdsmapp" man tackar för tipset :O)
    Men vilken loppis du haft/vart på och vilka fynd du gjorde
    måste ha varit oerhört kul!!!
    ha de´kram Arja

    SvaraRadera
  22. Ik moet dus verplicht een rondje kringloop doen om wat lepels op de kop te tikken....ik vind het hartstikke leuk!!!
    Het gaat op mijn to do lijstje wat steeds langer word....ik kom tijd tekort ben nu bloemen aan het knippen van vilt en daarop komen van die priegelige kraaltjes.....en ik wil ook nog leren wol vilten enz enz...
    Vast heel herkenbaar Gerda???

    Liefs Fia en slaap lekker..

    SvaraRadera
  23. Verkligen urläckert,, hoppas du blev nöjd med varorna, kram och ha en fin helg, kram

    SvaraRadera
  24. Oh jee, het was toch crisis?
    Maar goed, ik dacht dat slagletters heel erg duur waren. Het valt ontzettend mee!
    Bedankt voor de tip ik sla hem op voor toekomstig gebruik.
    Prettig weekend!
    Marianne.

    SvaraRadera
  25. Vilken helt underbar ide. Du är bara så duktig. Hoppas det är ok att ta efter.

    Kram Gittan

    SvaraRadera