torsdag, mars 01, 2012

Spring is in the air



Vet någon av er var man kan köpa vita porslin ägg?
Anki från bloggen Familjen Zaar söker sådana ägg och hon har inte fått napp än.
Jag lovade henne att fråga det här på bloggen. Hon letar alltså vita porslin ägg i vanlig hönsägg storlek. Snälla höjt till om ni vet var hon kan köpa de.

Jag bjuder idag på ett litet stilleben som jag gjorde i köket.
Den glasboxen eller vad man nu kallar den för har varit en ljuslykta, jag tog bort handtaget och nu får den vara glasburen till liten smått.
Jag ställde ditt en plåtkanna med gamla gafflar och en liten porslin kanna med snödroppar.
Jag berättade häromdagen att en del ägg hade kommit  in i webbutiken och att jag har säljer frigolit ägg i olika storlekar. Sedan fick jag några mial att de inte kunde hitta de frigolit ägg, det visade sig att jag hade lurat er, de frigolit ägg hade jag inte lagt i webbutiken, det var något annat i frigolit som jag la in. Minnen är inte alltid med där jag är, ler. Men nu så är de på plats, kolla här (under kategori påsk/pysselmaterial hittar ni de).
Kul att så många redan ville vara med på min lilla give-away, du har fortfarande chans att vara med, jag drar vinnaren nästa veckan på söndag. Jag håller tummarna för er!
Kram Gerda

 


Vandaag laat ik jullie een klein stilleventje zien wat ik heb gemaakt in de keuken.
Die glazen bak of hoe je het ook maar noemen wilt is vroeger een lantaarn geweest, ik verwijderde het handvat en nu gebruik ik hem als glazen kooitje voor lieve kleine dingen.

Deze keer mocht een kan met oude vorken en een klein porseleinen kannetje met lieve sneeuwklokjes samen wonen in het kooitje. 

Leuk dat zoveel mensen al mee willen zijn in mijn kleine give-away, je hebt nog de tijd om mee te doen hoor want volgende week zondag trek ik de winnaar. Ik zal voor jullie duimen!
Hugs Gerda




23 kommentarer:

  1. Superleuk zo'n glazen kastje! Leuk ingericht ook!
    Ik was laatst bij Leen Bakker (dat is een grote woonwinkel) en daar zag ik hele mooie huisjes, van ijzer en glas. Die wilde ik graag kopen om er ook van alles in te zetten. Helaas bleek dat, toe ik beter ging kijken, het geen glas was maar plastic....er zaten ook allemaal krassen op dat plastic. Tja, daar ben ik dan toch iets te precies voor. Volgende x beter hoop ik ;-)
    hele fijne dag Gerda
    lieve groet van Ester

    SvaraRadera
  2. Ooooo Gerda,

    Wat lief!!!

    Die sneeuwklokjes zijn zo vertederend!

    Fijne dag.

    Lieve groet, Thea ♥

    SvaraRadera
  3. Hej, nej jeg ved det desværre ikke, men ville bare lige sige, at det er nogle utrolig flotte billeder, du viser..Så stemningsfuldt og smukt..Kh Camilla..

    SvaraRadera
  4. Vackert stilleben!
    Fint med snödropparna och gafflarna.

    Idag går vi in i vårmånaden mars så härligt!

    Ha en fin dag och var rädd om dig!

    Vårkram
    /Renate

    SvaraRadera
  5. så vackert stilleben och snödroppar så fint..
    Såg några i trädgården igår....
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  6. Vad läckert Gerda ! Så fint ! Jag var en sväng ut i trädgården men icke några snödroppar...ännu. Tack för efterlysning av mina ägg !
    Kram Anki

    SvaraRadera
  7. Hè wat een gezellig tafereeltje weer Gerda.....echt een blikvanger met de lieve kannetjes er in..
    Het zijn simpele dingen die je huis sfeervol maken maar je moet het wel in je koppie hebben en....ja dat heb jij..

    Mooie dag meid..
    Lieve groetjes Fia

    SvaraRadera
  8. Det var fint med lyktan med smått och gott i. Snödropparna har börjat blomma här hos oss också... De är så härligt! Vintergäcken är också uppe, så nu är våren på ingång på riktigt.
    nu måste jag vara med i din give-away... Fick plötsligt väldigt bråttom, så jag inte missar den...Iiih
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  9. Hoi Gerda, leuk zeg! Goed idee om zo'n lantaarn te gebruiken!
    Het ziet er mooi uit met dat wit.
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    SvaraRadera
  10. hej har ni kollat på lantmännen eller granngården och sådana ställen. Man bör ju ha det i den typen av affär då man lägger denna typ av ägg hos hönor i bland....kramis semlan

    SvaraRadera
  11. Oj, vet tyvärr inte vad sådana ägg finns att köpa:(
    Din bilder är så vårlika och ljuva.
    Nu ska jag raskt bege mig till din utlottning...så fina priser.

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  12. Leuk zo'n kleine vitrine voor mooie spulletjes! Vind sneeuwklokjes altijd van die lieve bloemetjes.

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    SvaraRadera
  13. Een leuk tafereeltje heb je weer gemaakt. groetjes.

    SvaraRadera
  14. Heel erg mooi gedaan...zowel je stilleven als de foto`s,

    lieve groetjessss

    SvaraRadera
  15. Pretty photos, Gerda! It is windy, snowy and cold here - but I'm looking for signs of spring! :)
    Hope you have a lovely day,
    ~ Zuzu

    SvaraRadera
  16. Härliga bilder, underbart med snödroppar! Ja, undrar var man hittar vita porslinsägg, har nog inte sett några tyvärr.=( Har alldeles missat din Give Away, får rusa dit direkt helt enkelt =) Ha det så bra! Kram Petra

    SvaraRadera
  17. Enkelt och vackert....Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  18. Vilken bra idé och en sådan där lykta slängde jag för ett tag sedan =((
    Hade ju kunnat göra likadant.
    Och Spring is in the air stämmer verkligen =))
    Men kära Gerda,du är lika snurrig som jag ibland,haha...
    Kramiz.

    SvaraRadera
  19. Sååå vackert hjärtat...som alltid!
    Här har det inte kommit upp några små knoppar än men fortsätter det fina vädret dröjer det inte!
    Å på söndag...dra miiiiiiiig...ler...

    Ha en mysig helg vännen!
    Puss & kram!

    SvaraRadera
  20. Wat een goed idee met die glazen bak. Ik herinnerde me plots dat ik ook nog zo'n lantaarn op zolder heb staan!

    Goedele

    SvaraRadera
  21. Hejsan vart får du alla fina ideer från.
    Du gör så mycket fint

    Ha en skön helg

    Kram Rosa

    SvaraRadera
  22. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera