söndag, februari 19, 2012

Antirobotspråk

Hej vänner,


Ni har säkert märkt att Blogger har fört in något nytt som vi inte är så lyckliga med.
Jag tyder på ordverifieringen, det behövs en hel monokel för att se vad för språk detta är. Antirobotspråk kallas detta, hmmm, visst men det är en aning krånglig att kommentera på detta sätt.
Jag har ibland försökt 2/3 gånger innan min gissning blev godkänd.
Jag har läst rund hos olika bloggisar och det finns fler som jag som har problem med detta.
Vi vill ju gärna kommentera hos varandra så varför inte hjälpa varandra genom att ta bort den ordverifieringen?
Snälla Viola från Violas romantiska hem förklarade igår hur man gjorde för att ta bort det.
- gå in på utforma
- klicka på inställningar
- klicka på kommentarer
- scrolla ned så står det i vänstermarginalen vill du visa ordkontrollen för kommentarerna, klicka  nej  och spara längst ned.
Tack Viola!
Snälla vi kan väl sprida detta till varandra så att vi får bort detta krångel?

Sist blev jag så inspirerat av Anki som har bloggen Familjen Zaar.
Hon är en riktig smalare med näsan på rätt plats när det gäller att hitta fina saker. Hon har genom åren samlat en hel del på sig och hade fyllt ett skåp med olika fina väskor.
Detta tyckte jag var så snyggt och fick alltså inspiration att göra något liknande med mina lådor i vardagsrummet.
Lådor och väskor är ju ett toppen förvaringsställe för alla vill icke se saker.

Nu ska jag njuta igen av ledighet, latheten och familjen.
Ha det gott ni också.
Kramar Gerda


Jullie zullen ook wel hebben gemerkt dat Blogger weer iets nieuws heeft uitgevonden waar we niet zo blij mee zijn.
Nu duid ik op de woordverificatie, het vereist wel een hele grote bril om te zien welke taal dit is. 

Anti robottaal heet dit, hmmm, zeker, maar het maakt het een beetje lastig om even bij iemand langs te wippen en even wat woordjes achter te laten.
Soms moet je er 2/3 pogingen aan wagen voordat je ontcijferd hebt wat er staat en het wordt goedgekeurd
.
Ik heb vernomen dat ik niet de enige ben die dit lastig vindt
.
We willen
immers graag bij elkaar blijven komen maar dit maakt het wel een stuk moeilijker, waarom helpen we elkaar niet door het verwijderen van deze woordverificatie?
Ik heb net mijn Zweedse vrienden uitgelegd hoe je dit moet verwijderen maar ik kom er niet uit op zijn Nederlands, ik weet niet precies wat voor benamingen er staan bij de instellingen dus wil ik dit niet op me nemen.

Als iemand anders dit op haar blog uit kan leggen en het zo rond wil bazuinen zou dat een stuk gemakkelijk worden voor iederéén.

Ik werd onlangs zo geïnspireerd door Anki met de blog familie Zaar.
Ze is een echte speurhond als het gaat om leuke dingetjes vinden.

Ze heeft door de jaren heen al heel wat schatten gevonden en liet laatst zien dat ze een open kast had gevuld met verschillende reiskoffertjes. Dit stond zo leuk dat ik iets soortgelijks wilde uitproberen.
Ik heb in de woonkamer een open opzetkast en die heb ik gevuld met allerlei bakjes, kistjes enz.
Heerlijk om zo je wil uit het zicht spulletjes in te bewaren.

Nu ga ik weer genieten van het vrij zijn en de gezelligheid met mijn gezinnetje.

Liefs Gerda

18 kommentarer:

  1. Goeiemorgen Gerda..
    Kan er soms ook niet uitkomen...bril op bril af en soms doe ik maar wat en dan is het goed...!!!!
    Het ligt inderdaad aan je instellingen maar hoe of wat????
    Zal vast wel eens op een blog voorbij komen waaien......wat een gezellige kast met al de nostalgische blikken en koffertjes en zo leuk bedacht om ze in een kast te zetten....jij zit vol leuke ideetjes meid.

    Ik wens je een mooie dag hier schijnt het zonnetje we gaan zo richting zoon en schoondochter op de koffie..

    lieve groetjes Fia

    SvaraRadera
  2. Hej på dig !

    Ja, det va min beställning som kom till dig. Så mycket fint du har. Ibland önskar man att man va miljonär för en dag :)
    Jag har oxå haft problem med ordverifieringen och jag har tagit bort det på min blogg med hjälp utav VIOLAN så ingen ska behöva ha krångel hos mig.
    Fint med väskorna. Själv ska jag fortsätta med mitt dock skåp idag. Ett rum snart färdigt. Kanske kommer ett inlägg idag. Ha nu en skön söndag.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Oh ja hoe verzinnen ze het...bewijzen dat je geen robot bent....nu ja zeg.....
    Je moet bijna een robot zijn wil je deze onleesbare cijfers kunnen ontcijferen...
    Zag al dat Renny van Bizzy at home een goede uitleg heeft gegeven.

    Vind je dozen, koffers en blikken geweldig....of ik ook zo'n verzameling hier in huis kan vinden.....? Leuk idee.

    Fijne dag met je gezin.

    Fijne zondag

    Liefs

    SvaraRadera
  4. Åh, vad fint Gerda ! Jag behöver väl inte säga att jag gillar det !? Jag har tagit bort den fruktansvärt irriterande ordverifieringen med hjälp av Hem Ljufva Hem. Hon har verkligen tålamod !!! :D Jag tror det finns en samlare i dig med :)
    Kram Anki

    SvaraRadera
  5. Ik zal het even hier voor je neerzetten en dan doe ik het gelijk op mijn blog:

    Open je blog

    Klik op Ontwerp

    Instellingen

    reacties

    Scroll naar beneden en dan zie je staan:
    Woordverificatie voor reacties weergeven?

    Vink dan aan NEE

    Scroll nog een stukje naar beneden

    Instellingen opslaan
    ------------------------------------------------

    Liefs,
    Agnes

    SvaraRadera
  6. Oeps....je hebt het al veranderd....ik ben geen root meer;)

    Liefs,
    Agnes

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!
    Ja man kan ju undra varför dom ska göra det krångligare än det redan är?...blogger har ju strulat med både det ena och andra länge nu!
    Vet du, jag har upptäckt att det går ändå ibland fast man skriver fel, det är ju oxå konstigt!
    Skitsnyggt med väskorna och lådorna, såna finingar ska visas upp!
    Hoppas du har en fin dag!

    Goa kramen!
    Anki

    SvaraRadera
  8. Op de manier van Agnes, ging het bij mij niet.

    Bij Mij >>>>

    Ontwerp dan rechts boven, het kleine plaatje van jezelf met je naam, aanklikken.
    En verder wijst het zich vanzelf.

    Succes.

    SvaraRadera
  9. Wat een superverzameling zeg..zo mooi alles bij elkaar, ik heb net heel veel opgeruimd en nu even geen kasten vol meer...heerlijk.
    Die woordverificatie...ik dacht dat ik alleen een leesprobleem had, niet dus...afschuwelijk en demotiverend...:))

    Lieve groetjes vanuit de sneeuw, het sneeuwt al weer een paar uur...maar hopelijk verdwijnt het snel...

    ♥Eefie

    SvaraRadera
  10. Oj, jättefint!!!!
    Gillar att det är olika stil på alla lådor men att de ändå fungerar sååååå bra tillsammans.

    SvaraRadera
  11. Wil je geloven dat ik al 3 dagen bezig ben om die woordverificatie uit te schakelen. Ik heb het nu zo ingesteld dat de berichtjes er zo op komen, maar vraag me nog steeds af of die je robottaal moet invullen. Niet echt handig dus :-/
    Kijk even op m'n blog en dan doorlinken naar de site die ik vernoem. Kan jij vast lezen in het Zweeds.

    Ik wens je een fijne zondagavond
    Warme groet,
    Patricia

    SvaraRadera
  12. hoi hoi,

    bedankt voor je leuke reactie,ik was even nieuwschierig en kom even bij jou kijken...wat een leuk blog!!! Ik ga je volgen,als het geen bezwaar is.

    lieve groetjes

    Nelleke

    SvaraRadera
  13. Så snyggt det blev.

    ha en bra kväll

    Kram rosa

    SvaraRadera
  14. Det verkar som om folk inte ens vet att dom har ordverifieringen och det ihop med nya uppdaterade blogger.Jag har kvar det gamla,gillar inte alls det nya.
    Visst är det härligt att få inspiration av andra bloggare.
    Och där har ju du oxå en liten samling på hyllorna nu =))
    Kramen.

    SvaraRadera
  15. Toch even testen of die robot er nog is.

    SvaraRadera
  16. Het werkt dus, maar ik weet nu niet welke oplossing je hebt genomen.Mieke heeft een andere oplossing dan die van mij,maar ik hoef dus nu geen robot meer te zijn.
    Sorry dat ik je even als proefkonijn gebruikte.
    Liefs,
    Agnes

    SvaraRadera
  17. Wat een prachtige verzameling heb je in de kast staan, ga er even van genieten, dan worden de ergernissen van de woordverificatie misschien wat minder ;)

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    SvaraRadera
  18. Op de manier die ik beschreef, schakel je het ontvangen / invoeren van de maandelijkse beveiligingscode uit.!
    Nu weet ik het echt niet.

    SvaraRadera