måndag, februari 21, 2011

Min gamla dam

Det blev en tvungen paus här från blogglandia, min lilla dator vän kande sig inte för att göra vad jag ville han skulle göra.
Allt tog en evighet och när det var som värst fick jag vänta i typ en halvtimme för att dator fattade vad jag menade. Hopplöst helt enkelt, gud vad beroende man kan vara av en sån maskin, skrämmande egentligen.
Tur att vi hade en bra backupp och min man hade sparat allt på en hårddisk.
Nu har min man tagit bort allt från dator och har satt allt jag behöver tillbaka igen.
Den lilla eller rättare sagt stora rensning var nog vad min vän behövde för nu rullar den igen.
Hoppas att den inte får några blåa skärm attacker mer och trög bajs som inte vill komma ut genom skrivaren.
Förutom detta har det inte hänt här så mycket intressant.
Nu tar vi det lugnt, sportlov, lediga barn och myspys.

I brist på en fin gammal provdocka kom jag på att min lilla dam fortfarande stod ute i kylan.
Henne skulle jag ju kunna ta in för att göra lite fint här inne.
Jag gjorde denna lady för minst 5/6 år tillbaka och hon är fortfarande lika fint, om inte finare med den patina hon har fått.
Västen har jag gjord av hönsnät och grovt rep. Det tog sin lilla tid men det var roligt att göra.
Hon står nu i hallen och heter gästerna välkommen, korgen som står på stolen hittade jag hos blomsterboden i Sjöbo, den fungerar som vantar och mössor sväljare hemma hos oss.

Ha en skön vecka allihopa.
Kram Gerda


Ja ik ben even weg geweest van blogland, mijn trouwe vriend had er niet meer zoveel zin in de laatste tijd.
Wat afhankelijk kun je zijn van zo´n computertje, eng gewoon.
Gelukkig had mijn man een goede backupp gemaakt en had al mijn spul op een harddisk gezet voor het geval dat.
Ik moest de laatste tijd soms wel een halv uur wachten totdat ie zijn keutel had gelegd via de printer.
Mijn man heeft alles er van af gegooid en heeft nu het nodige weer er opgezet en hem dus een grote schoonmaak beurt gegeven.
Hopelijk is ie nu genezen van blauwe scherm aanvallen en andere kwaaltjes.

Bij gebrek aan een mooi oude paspop bedacht ik me dat ik nog een mooie dame buiten in de kou had staan.
Ik heb haar naar binnen gehaald en nu mag ze in de gang staan om daar de boel een beetje op te vrolijken.
Ik heb haar al voor zo´n 5/6 jaar geleden gemaakt van kippengaas en grov touw, een hele klus maar o wat leuk om te doen.

Nou meiden tot gauw.
Lieve groetjes Gerda

18 kommentarer:

  1. oohja hoor ik herken dat blauwe scherm heel goed :-( Wij hebben onze pc vrijdag maar eens weggebracht, want het wilde niet meer opstarten. Gelukkig had ik al veel van mijn foto's op een harddisk gezet, maar de laatste foto's zullen waarschijnlijk verloren zijn, tja... Nu zit ik hier achter een mini laptopje te typen, niet echt fijn, maar ach, het is wat behelpen. We hebben hier nog een oud ding staan daar heb ik gisteren nog een post geplaatst, al duurde dat wel erg lang :-)
    Je torso vind ik erg mooi, leuk ook voor in je tuin.
    Ik wens je een fijne avond en veel succes met je pc :-)
    Liefs,
    Patricia

    SvaraRadera
  2. Wat de computer allemaal niet met ons doet...we zijn slaven geworden:) Maar je mist hem wel!!
    Ik vind je torso prachtig, je kunt er zo heerlijk mee "poseren" er is altijd wel een plekje waar hij past.

    Groetjes, Eefie

    Leuk dat je pas even over kwam vliegen:)

    SvaraRadera
  3. Wat vervelend is dat hè als je pctje het niet doet:-) Ik ben ook helemaal in rep en roer als iets niet wil, net wat je zegt gewoon een beetje eng:-)

    Zo leuk je hesje van gaas en wat heb je dat leuk gestyled met sjaal en een prachtige kaart.

    liefs, Buuf!

    SvaraRadera
  4. Je bent zo creatief een eigen paspop maken ik vind hem geweldig!!!
    Mijn pc is ook zo traag...arggggg!!!
    Zoonlief eens even lief aankijken die zal wel zeggen Maaaaaaa wat een troep heb je er op staan..!!

    Groetjes Fia

    SvaraRadera
  5. Så orginellt vännen min. Bättre än alla provdockor i världen för hon finns ju bara hos dig.
    Du är så påhittig.
    Efter lovet så tar du bilen och kommer hit! Basta! Saknar dig så
    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  6. Tja, ik geef het eerlijk toe, 'kben gewoon verslaafd aan mijn pc hoor. Van de week lag de kabel eruit, nou dan loop ik als een kip zonder kop door het huis te stuiteren...erg he?
    Gelukkig ben je erweer, en ik vind je paspop prachtig!
    Liefs van Ester

    SvaraRadera
  7. Hoi Gerda,

    Wat fijn dat je er weer bent!

    Die van mij begint ook wel erg traag te worden, moet ook wat aan gebeuren!!

    Je torso is mooi Gerda.
    En zelf gemaakt?? Toppie hoor!!

    Fijne week, groetjes Thea♥

    SvaraRadera
  8. Vilken fin gammal dam Du har, Gerda!
    Underbar!
    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram
    Milott

    SvaraRadera
  9. ha en skön vecka du med! Din dam var häftig tycker jag...kramis semlan

    SvaraRadera
  10. This chicken wire vest looks amazing!!,! Your beautiful paper butterflies are so pretty I can't' wait to give them a try! Thanks for the fantastic ideas!!!! X

    SvaraRadera
  11. Wat een leuk torso, vind met gaas werken toch altijd zo leuk.
    Het is altijd wat met die PC, onze grote laptop is al 4 weken weg.Iets met de grafische kaart waarschijnlijk. Gelukkig hebben we nog een mini.
    Groetjes Saskia

    SvaraRadera
  12. Du är underbara vännen, ingen är påhittig som du *ler*! Jag tror nog att jag sett henne förut, men hon är värd att ses om och om igen!
    Njut nu av lovet, det är ju verkligen sportlovsväder...snö & kallt, brr!

    Ha det gott & kraaaam!

    SvaraRadera
  13. Så vackert Gerda... Men det blir det ju med allt du gör, har jag sett :) Vill tala om att dina ord hos mig betyder mycket. Det är skönt att se att nån tänker på en ibland :) Nu har jag inte vart inne o skrivit något på länge, för jag har hunnit flytta o inte haft något internet, men imorgon tänkte jag ta mig lite tid. Ha en jättefin helg! Kram

    SvaraRadera
  14. Blue screen of death wordt z'n scherm ook wel gezegd!
    Vervelend als je computer werk weigert. Het helpt wel als je alles er af gooit en opnieuw installeert.
    iMac heeft geen las van het blauwe scherm trouwens ;-)

    De torso is prachtig. Ik heb nog genoeg kippengaas op zolder liggen, een project voor komende voorjaar/zomer denk ik.

    SvaraRadera
  15. Prettig weekend!

    (was ik vergeten bij m'n vorige reactie)

    SvaraRadera
  16. Ville bara kika in för att önska en bra dag..kram Susanne

    SvaraRadera
  17. o wow vad du är duktig, tänk att ens komma på något så fint , underbart..

    http://lullabyblossom.devote.se/

    SvaraRadera