fredag, november 05, 2010

Tävlingsdags

Hej alla ni söta,

Vad sägs om en liten tävling här?
Det var länge sedan jag sist höll i en tävling och jag hade bara lust att vara snäll idag.
Jag håller på med något här hemma och bilden är en underdel av det, just ja många babymatsburkar och liten andra små glasflaskor och vaser. Men vad tänkte hon nu göra av det, ja det var en stor fråga för er och just detta vill jag gärna veta vad ni tänker att jag ska göra med allt detta glas.
Så gissa er fram och kom med ett svar till mig här på bloggen.
Tävlingen slutar nästa vecka på torsdag och då dra jag en vinnare.
1 lott är ett kommentar via bloggen eller mailen
2 lott är kommentar och länkning.
Lycka till.
En liten ledtråd för er; kan du räkna från 1 till .. ?
Vinsten är ett fint ståltrådshjärta(med valfri text) som jag ska göra till vinnaren.



















Är redan i full gång med att pyssla inför julen.
Nu på lördag den 6 november ska jag vara med på julpremiär/julinspiration hos Marita från A Mouse in A House.
Denna dagen ska Marita bjuda på allt fint inför julen i hennes underbara butik och sedan har hon gjord färdigt hennes gäststugan där några utställaren kommer att hålla hus.
Jag ska alltså också vara där så nu är det rena tomteverkstan här hemma.
Jag har en förmogen att vara överallt i huset förutom i min pysselrum så det blir en del sura miner från min mans sidan. "Nu har det ett fint rum och nu ligger och hänger här fortfarande saker och ting på tork och flyger här änglar och glitter i luften."
Ja så är det när man är gift med en liten konstnärlig varelse, jag kan inte hålla mig till ett rum och behöver space runtom kring mig för att lägga saker och ting och behöver jag på stuts badrummet för någonting ja då är det så, ler.

Nu så, dags att fortsätta igen.
Ha en skön helg.
Kram Gerda.

Hallo lieve lezers,

Even een kleine loterij van mijn kant, het is al een hele tijd geleden dat ik iemand in blogland kon blij maken met een kelin kadootje. Vandaag wilde ik gewoon lief zijn en iemand binnenkort verrassen.
De foto heeft er iets mee te maken maar ik zeg dus niet precies wat.
Een klein tipje van de sluier zal ik oplichten; kun jij van 1 tot .. rekenen?

Volgende week donderdag vindt de trekking plaats.
1 lot is een berichtje via mail of blogg
2 lot is een berichtje en een lank naar mijn blogg.
De vinst is een mooi handgemaakt draadhartje met tekst naar wens.

Fijn weekend allemaal
Lieve groetjes Gerda.

15 kommentarer:

  1. Hallo Gerda,
    Wat leuk, een giveaway.
    Ik wil graag meedoen hoor. Ik begreep uit de vertaling dat je ergens met je spulletjes gaat staan? of ga je workshops geven? Ik kom er niet helemaal uit, maar ik wil je in ieder geval toch succes wensen, en natuurlijk een heel fijn weekend,
    Liefs Ester

    SvaraRadera
  2. hej min vän. hur mår du?
    Jag gillar din blogg.
    Jag hoppas att du får mer framgång i framtiden.

    SvaraRadera
  3. Een give-away is altijd leuk!
    Prettig weekend!

    SvaraRadera
  4. Oh my goodness Gerda,
    That is just the most beautiful wreath. I have a 'thing' for wreaths. I LOVE them so much, so this is such a wonderful giveaway.
    I shall put it on my sidebar.
    Have a lovely weekend. XXXX

    SvaraRadera
  5. Wat een leuke give away...ik doe heel graag mee!

    Lieve groet, Ingrid (Home & Lifestyle)

    SvaraRadera
  6. Hej du söta Gerda!

    Jag blir så glad varje gång du gjort ett nytt inlägg! Alltid inspirerande bilder och så positiva ord *kram*

    Ja vad skall du hitta på nu..hmm kanske en adventskalender av alla barnmatsburkar, eller 24 stycken...

    Kram och ha en jättefin helg!
    Mia

    SvaraRadera
  7. Jättetrevlig idé med en tävling. Jag gissar att du kommer att göra en adventskalender.

    SvaraRadera
  8. Jag tror nog allt att du ska göra en advenstkalender ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hihi, jag tror också att du ska göra en "ljus-adventskalender". Ett nytt ljus för varje dag i december! :-)

    Jag känner igen det där med att breda ut sig överallt, jag har också snart saker på alla ytor och till och med jag själv börjar tycka att det känns lite jobbigt ;-).

    Ha en fin allhelgonahelg!

    Många kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  10. Hejsan
    mitt första besök här hos dig och fick mig genast att klura över din fråga kring glasburkarna.
    Jag skulle nog göra en fönster-dekoration. Lite stenar i en bruk, någon blomma i en annan, ljus i en tredje och skapa en kombination som ser fin ut i färg och form. Något höstigt, adventigt eller juligt kanske eller bara hemtrevligt mys :) Men bara i ett fönster eller på en plats skulle vara mitt val.

    SvaraRadera
  11. oooh, skulle skriva adventskalender (kan du räkna från ett till tjugofyra?) haha, så såg jag att jag inte var ensam om att tro det :S men iaf, så hoppas jag att jag vinner o om inte, så hoppas ja att du kommer fortsätta lägga ut dina underbara blogginlägg som du gör :)
    Ha en fin pysselstund :)
    kram Weronicha

    SvaraRadera
  12. Altid så inspirerende at kigge forbi din Blog, og altid så spændende hvad du har gang i.
    Tror du vil lave en advents kalender med flere forskellige lys.
    Rigtig god aften:-)
    Klem Dorthe

    SvaraRadera
  13. Hallo Gerda!
    Wat leuk, een loterij, ik doe graag mee, al is het op de valreep! Tja, wel een beetje laat om het nu nog op m'n blog te zetten, maar ik ga in ieder geval héél hard duimen!
    Alvast een heel fijn weekend!
    liefs Elly

    SvaraRadera
  14. Så koselig med en liten konkurranse/ tävling :)
    Med det flotte hintet fra deg, tror jeg det er en adventskalender du skal lage av de små glassene..
    Jeg har laget små lyslyker av slike små glass. Fint med bare en hyssing rundt, litt papir, glansbilder, frostlakk eller decoupage :)
    Ha en fin helg!
    Kram Anneli <3

    SvaraRadera
  15. Hier ben ik nog even, dit heb ik dus gemist. Mag ik nog meeloten, want dit kransje (hartje) vind ik toch wel erg mooi.
    Nogmaals een fijn weekend ☼
    Liefs,
    Patricia

    SvaraRadera