tisdag, november 16, 2010

Pyssel tantens händer har varit fråm igen.

Tack all ni vad roligt att höra att ni tyckte om mina julkalendrar.
Så mycket beröm, jag rödnarr och blir glad.

Egentligen bodde jag lägga mig men nej en snabb titt på datorn och vips så sitter jag redan i ett nytt inlägg.
Jag har haft en jätte skön kväll, det var för första gången efter en lång stund att jag höll i någon inspirationskurs igen. Isroskudde stod det på programmet och jag är nöjd men framför allt så var min duktiga elever jätte nöjda.
Vilken glädja att kunna dela med sig den kunskapen med någon annan.
Innan vi började undrade en dam om hon skulle klara av det, "visst gör du det, jag hjälper dig och tillsammans kommer du till ett resultat där du kommer att vara nöjd". Och hon blev jätte nöjd.

Jag har nog ett problem att jag inte kan få nog av att pyssla, får riktig rycka loss mig för att göra allt annat som ska göras här hemma.
I måndags gav jag mig uppdrag att rensa lite i huset, tvätta och lite annat tråkigt.
Jag kom tror jag halvvägs, just ja, jag hamnade i köket och så sag jag kannan med de gamla skedar. Där fick mina tankar flyger iväg och nästa stund satt jag redan i pysselrummet.

En väninna till mig har det lite jobbigt just nu så hon behöver lite mer uppmärksamhet.
Jag hoppas kunna göra henne lite glad, även om det är för en liten stund. Skulle så gärna vilja ta bort det onde från henne men tyvärr måste hon få kämpa nu för att få det bättre sedan.
En liten ängel skulle jag göra som liten present till henne.
Så här blev den.
Jag vaxade även några små malusäpplen som jag fick. Vaxar man dessa små konserveras dem på något sätt och då brukar de vara väldigt hållbar, dem torkar inifrån.
Jag är absolut inte för rött men den har svaga röda färgen får bo hos mig.

Jag har fått bättre priser från min pysselmaterial grossist och därför har jag ändrat lite priser i webbutiken. De flesta saker har nu ett köp fler och betalar mindre pris.
På vissa produkter får man upp till 50% rabatt om man köper fler.

Nej nu får jag vara förståndig och gå och lägga mig.
Natti natti, ta hand om varandra!
Kram Gerda


Een vriendin van mij heeft het op het ogenblik een beetje moeilijk en om haar een beetje op te beuren maakte ik deze lepel engel.
Ik hoop dat ik haar een beetje kan opbeuren en haar blijde gezicht even mag zien.
Het gaat om het gebaar en dat er iemand met haar meeleeft en om haar geeft.

Het zijn vaak die kleine dingetjes die het ´m doen.


Bedankt voor jullie leuke reacties op mijn adventskalenders, ik bloos ervan.

Nee nu ga ik echt het bed maar eens opzoeken.
Tot horens, lieve groetjes Gerda

12 kommentarer:

  1. Oj så vacker skeden är! Verkligen en ängelssked! Underbar text,mycket tänkvärd! Härligt att "pysseltanten har varit FRAMME igen" ;) KRAM till dig

    SvaraRadera
  2. Hallo Gerda,

    Die lepel..uhhh ik bedoel engel ziet er heel leuk uit! je vriendin zal er vast door opmonteren!!

    Ik vind de waxappeltjes er leuk uit zien, zou je zoiets ook zelf kunnen doen? Dat is toch geen kaarsvet wat er voor gebruikt word, of toch wel??

    Fijne dag, groet Thea

    SvaraRadera
  3. Hoi Gerda,

    Bedankt voor je antwoord!

    Ze zien er zo parlemoerachtig uit!!

    Ik ga het morgen meteen eens even proberen!Ik vind ze zoo mooi!

    Je hoort wel of het lukt!

    Fijne week, groetjes Thea

    SvaraRadera
  4. Men åååååå vad glad jag är att ha hittat in hit. Kommer gärna in igen. Lägger till dig bland mina pysselbloggar. Önskar dig en fin dag/Gela

    SvaraRadera
  5. Så ljuvligt vackert!!!

    Sitter och skrattar åt mig själv som verkligen borde gå och lägga mig!

    SvaraRadera
  6. Hej vännen, dina saker och fantasi är alltid såå underbart. Du har en sådan härlig och annorlunda stil som tilltalar mig mycket. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  7. Goa pysseltant!
    Vilken vacker sked, du upphör aldrig att förvåna mig! Ingen har så härliga ideér som du!

    Goa kramen!

    SvaraRadera
  8. Ååh, vilken underbar änglasked! Jag är övertygad om att din väninna kommer att bli jätteglad för den :-).

    Hoppas du får en fin adventshelg!

    Många kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  9. Wat een lief gebaar Gerda. Het weten dat iemand aan haar denkt, en haar op deze manier een hart onder de riem steekt zal haar vast en zeker goed doen.
    Het is een prachtig origineel geschenk!
    Ik woon aan de kust, en daar is helaas weinig sneeuw of ijs te bekennen. Vaak zien wij dat er in het Noorden van Nederland al geschaatst wordt en dat er hier maar een dun vliesje op het water ligt. Ben wel benieuwd hoor. Er wordt best wel wat vorst opgegeven (-9) dat is best streng voor hier vind ik. Wat zal het mooi zijn bij jullie met de poedersneeuw. Ik raak helemaal in de kerststeming van deze weersvoorspellingen.
    Ik wens je een hele fijne week toe.
    Lieve groet van Ester

    SvaraRadera
  10. Hej vännen,

    Du goa ängel som skänker av din värme till alla omkring dig.
    Vilken vacker "snäll present" du gjort til din vän. Hon kommer säkert att känna värmen från dig i sitt hjärta.
    Vad vore livet utan vänner?

    Jag lånar gärna de varma fina orden från skeden, de var så vackra.
    De hamnar på ett kort till en vän.

    Tänker på dig och hoppas att du skall fortsätta dela med dig av allt det vackra som dina fingrar hjälper dig att skapa.

    Världen skulle allt vara en bättre plats med fler så fina människor som dig Gerda

    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  11. Underbara skedar Gerda! Hälsar Monica Villa Solnäs

    SvaraRadera
  12. Hallo Gerda, ik ben hier veels te lang niet geweest. (ik zit midden in een verhuizing en dan komt er niet zoveel van bloggen en blogbezoekjes). Wat een lief cadeau heb je gemaakt voor je vriendin.
    Ik wil jou en je gezin een heel fijne, warme en liefdevolle decembermaand wensen..
    hartelijke groetjes Marja

    SvaraRadera