måndag, augusti 16, 2010

Slut på vilande och låtheten.

Nej men hej där ute,
det var alldeles för länge sedan jag visade något tecken av liv här i blogglandet.
Det tog verkligen lång tid och många undrade redan om allt var bra här, tack snälla för omtänksamhet men allt är bara bra här.
Ibland har jag tjuvkikat bland några bloggare men för det mesta har jag sysslat med mycket annat.

Strax efter midsommar kom mina svärföräldrar för att hjälpa oss lite mer på traven med huset.
Visserligen bor vi i det härliga huset och vi njuter för fullt men det var mycket som fortfarande inte var färdigt och jag kan avslöja att det fortfarande finns jätte mycket att göra.
Vi har verkligen en enormt tidsbrist kan man lätt säga.
Men vi har kunnat göra en hel del dessa veckor där de var här och vi har kunnat stryka en hel del från våra alldeles för långa lista.
Man tror att man har tillräckligt tid när barnen sover eller på helgen men nix då står inte heller barnen stilla och behöver man köra de till alla aktiviteter osv.
Dagarna och veckorna har bara flugit förbi men vi har också hunnit att njuta av varandra, det var härligt att vara några veckor tillsammans.

Först hade vi några intensiva veckor simskola på schemat.
Ni känner det säkert igen, köra till simskola, "mamma kolla, kolla kolla nu", "jag är hungrigt", "jag fryser", "får jag en glass?" man är överallt och vet ibland inte hur man ska vrida huvudet för att se alla. Insamlingen därefter, räkna har jag alla 4 igen och för de flesta dagen hade jag mer än 4 för då följde kompisar till mina barn med hem till oss(tur att vi har en sån stor bil) .
Hem, låga mat, handla, fika, underhållning av lilla Sanne som enligt de stora stör i deras lek, och sedan kvällsmat. Pusta ut lite för då kom också mannen hem men sedan fortsätta tempot igen med allt som tillhör kvällen i form av busa, duscha/bada, läggning, sjunga.
Pust, pust men jag har klarat det.
Jag kan bara säga att det är inte alltid himla lätt det där med 4 små barn.
Dessutom har jag en tendens att ibland vara osäkert på min roll hur jag är som mamma, och då mitt i allt kommer tårar fram och undrar jag vad vi har gjord. Men alltid efter en sån bleeh period kommer jag fram att detta var det bästa vi har gjord tillsammans och att vi har 4 underbara barn. Får man höra detta dessutom från andra än svärföräldrar eller föräldrar växer man verkligen och ger detta ens energi som räcker länge.

En sak som jag verkligen är glad för nu är att barnen nu början igen på skolan och att vi får rutin igen i stugan. Det har varit jätte skön med låta dagar, extra mys och framför allt alla sovmorgonen men nu är detta slut och får vi vända på allt detta igen.

Jag har så länge velat skriva här några rader men som sagt det har bara rullat på här och då blir prioriteten familjeliv no 1.
Men nu så är jag back igen och är full laddat med mycket inspiration och många nyheter.
Dessa nyheter får står fram i pusselrummet än så länge för det tar alltid sin lilla tid att ta bilder på allt och lägga ut det på nätet.
Den riktiga webbutiken som jag pratade för länge sedan om är nästan färdigt men vissa saker behöver ändras, vad allt tar tid och sedan heter jag Gerda den perfektioniste vågen.
Inte heller lätt när man vill att något ska bli klart.
Varför nöjer jag mig inte med något halvt och sedan kommer resten? Har jag nu valt rätt, ska jag inte ändra och testa det andra(och sedan upptäcka att det första var ändå det bästa).
Jag är verkligen hopplöst, kan som tur nog skratta åt mig själv.

Jag får ta mig en tur så småningom hos er också igen, jag är nyfiken vad ni har gjord dessa veckor.
Vi syns snart här igen.
Stora kramar till er alla.
Gerda


Nee, maar hallo daar,
het is een behoorlijk lange tijd geleden dat ik een teken van leven gav hier in blogland.
Velen vroegen zich al af of alles hier thuis kits was. Bedankt voor jullie lieve mailtjes, alles is hier prima.
Soms heb ik stiekem een beetje lopen gluren bij diverse bloggers maar weinig tijd had ik hier niet voor ik had namelijk heel veel andere dingen te doen.

Eind juni kwamen mijn schoonouders om ons op weg te helpen met het huis.
We wonen hier al een tijdje in ons zalige huis maar er moest nog ontzettend veel gebeuren en nog steeds moet er veel gebeuren. We hebben echt een enorm tijdsgebrek kun je makkelijk zeggen.
Maar we zijn al aardig op weg gekomen met al die exta handen en hebben al heel wat van onze lange lijst kunnen schrapen.
Elke keer denk je dat je wel wat kunt doen als de koters slapen en als het weekend voor de deur staat maar gek genoeg is er altijd wel iemand die die tijd steelt.
De kinderen hebben zo hun aktiviteiten in de weekenden en een verjaardagsfeestje hier en daar, spelen bij vriendjes , ja jullie herkennen dat waarschijnlijk wel voordat je het weet is het weekend voorbij en hebben we weer niets gedaan.
Dagen en weken zijn dus voorbij gevlogen maar we hebben ook heerlijk de tijd gehad om van elkaar te genieten, het was geweldig deze weken samen.

Eerst hadden we een paar intense weken zwemles op het schema staan(hier in Zweden kun je voor de intensieve variant kiezen waarbij je vier weken achter elkaar elke dag naar zwemles gaat). Erg intensief maar de kinderen leren er veel van als ze elke dagen trainen en maken snel vooruitgang.
Ja die weken waren geen luier weekjes, op tijd op staan, kinderen in de auto en op weg naar de zwemschool.
Daar kun je met die vier kinderen en maar twee paar handen af en toe je lol wel op.
"Mamma ik heb honger, ik heb het kkkkoud, mogen we een ijsje, mamma kijk nou, kijk nou" ja ja af en toe wist ik gewoon niet waar ik mijn hoofd naar toe moest draaien om ze allemaal in de gaten te houden en ze de aandacht te geven die ze nodig hadden.
Puff, maar ik heb het geredt.

Ik ben nu best wel een betje blij dat de kinderren na 10 weken schoolvakntie weer naar school zijn gegaan en dat we weer enige vorm van routine in het huis krijgen.

Het is echt heerlijke met die luie dagen, de gezelligheid met de kinderen thuis en al die vriendjes over de vloer en die heerlijke uitslaap morgens maar nu is dat weer voorbij.

Ik heb al zo lang jullie een paar regeltje willen schrijven, maar de familie kreeg voorrang en het huis kwam op de tweede plaats.
Maar nu ben ik weer terug en ik ben volledig geladen met veel inspiratie en veel nieuwe ideetjes.
Ik zal binnenkort ook weer eens bij jullie langs komen om te kijken wat jullie allemaal hebben uit gespookt tijdens de vakantie.
Ik kom snel weer terug.
Lieve groetjes Gerda

7 kommentarer:

  1. Wat fijn om weer wat van je te horen, Gerda. wat een heerlijke foto bovenaan je post.
    Ja, de tijd vliegt gewoon voorbij, en zeker als je het druk hebt. Fijn dat je hulp gekregen hebt met je huis. En dat het een heel geregel is met de zwemlessen wil ik graag geloven. Ik hoop voor je dat alles weer een beetje zijn plaats gaat krijgen en dat je ook weer wat tijd voor jezelf gaat krijgen.
    Lieve groetjes van Ester

    SvaraRadera
  2. Hoi Gerda!
    Fijn dat je er weer bent! Wat is je jongste al groot zeg, zelf met een rietje drinken! Leuk om weer een glimp te zien van de natuurlijke versiersels in je huis... hoe doe je dat toch, ik blijf me verbazen! Prachtige kaart aan een mooi verweerd kistje, love it! Groetjes Freekje

    SvaraRadera
  3. Welkom terug in blogland altijd leuk om even op je site te snuffelen.
    Groetjes en geniet van je week,
    Madelon

    SvaraRadera
  4. Leuk om weer van je te horen! Als de kinderen vrij hebben gaan dingen nu eenmaal anders. Tien weken is lang. Hier hebben ze 6 weken(geloof ik). Vanmorgen zei en collegaatje dat haar kinderen na 4 weken al lastig werden.
    Wij hebben binnenkort 3 weken vrij, ik ben er wel aan toe.
    groetjes,
    Marianne

    SvaraRadera
  5. Stor kram till dig med Gerda! Trevligt och läsa att allt är bra med dig!

    Gunsan från Skåne

    SvaraRadera
  6. Hej Gerda!
    Vilken liten sötis på bilden!
    Hoppas du har haft det bra!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  7. Välkommen tillbaka Gerda, du är efterlängtad! :)

    Kram Evelina

    SvaraRadera