måndag, juni 15, 2009

Ett måste ha bok

Som vanligt hänger jag flera månader efter men så lite senare är det inte heller fel med lite uppmärksamhet till ett härligt bok.
Jag menar "Romantiska hem & Inspiration i vitt", en härligt inspirationsbok i den franska, lantliga, romantiska, shabby stilen med vitt som grund.
Jag kommer i alla fall att njuta av denna nya boken som släpps någon gång i juni/juli.
Det är Petra från bloggen romantiska hem och Ingela från bloggen inspiration i vitt som står bakom den boken. Två otroligt duktiga tjejer med smak och stil som kommer att bjuda alla läsaren på mer än 400 inspirationsbilder från ett 30-tal olika hem.
I boken kommer det att finnas 8 kapitel med ideèr och tips på hur läsaren kan förmedla stilens känsla.
I boken kommer det även att finnas tips på bloggare och butiker.

Jag fick också medverka i boken och det blir jätte spännande att få titta i boken och njuta, drömma och sjunka långt långt borta.
Vill ni förhandsbeställa boken kan ni skriva ett mail(idemakeriet@telia.com) till mig, då återkommer jag när boken har kommit.

Jag ville samtidigt visa er några bilder som inte kom med i boken, duktiga Minna från Blomsterverkstad har varit fotograf till alla mina bilder som kommer att visas i boken.
Hon är en sån härlig varm hjärtat vän och är otroligt duktig med kameran i handen och har ögonen på rätt plats.

En kund från Holland ska snart till Sverige och frågade mig om jag hade några tips om roliga lantliga, shabby affären, loppisar och andra inte att glömma butiker i Valdermarsvik. Jag har själv aldrig varit där så har ingen aning vart jag ska skicka henne till. Så kom gärna med tips till henne.

Till sist vill jag påminna er om att jag har denna och nästa veckan fortfarande öppet i butiken och sedan är det slut, stängd. Det börjar blir tommare men det finns fortfarande mycket kvar att fynda. Nästa veckan är sista veckan och kommer jag dessutom att panga med priserna.

Men webbutiken kommer att finnas kvar och jag kan redan avslöja att jag har köpt in mycket nya fina saker till webbutiken.Nu efter dessa rea veckor har det gett lite pengar i kassan och det ska ju rullas så jag köpt in mycket nytt. När jag har tid kommer jag att fotografera allt och lägga in det i webbutiken.

Ja det var väl allt vad jag hade på hjärtat för idag. Jag hoppas att ni allihopa kommer att ha en jätte skön midsommar, njut av den långa kvällen.

Ha det gott, kram på er alla. Gerda


Misschien hebben jullie al het één en ander gelezen op verschillende blogs maar binnenkort komt er een heel mooi en idee rijk boek op de markt.

Twee blogvriendinnen hebben het idee opgepakt om samen een boek te schrijven in de landelijke, romantische, franse, shabby stijl met vit als basis. Dit heerlijke boek (Romantiska hem & Inpsiration i vitt) met meer dan 400 inspiratiefoto's zal een heerlijke smuller worden onder ons die van deze stijl houden.

Diverse winkels en bloggers hebben meegewerkt en ik kreeg ook de eer om aan dit boek mee te werken, o ik ben zo benieuwd hoe de foto´s over komen in het boek. Het boek zal in juni/juli op de markt komen en ik zal dit boek ook in mijn webwinkeltje krijgen. Ik zal er groot ophef over maken als het boek komt en jullie wat foto´s laten zien.

Nog even een paar weekjes buffelen en dan kan ik hopelijk eindelijk even uit te puffen. De winkel is al aardig leeg aan het worden en nu nog twee weekjes en dan gaat de deur dicht. Ik heb stiekum van al dat uiterkoop geld al weer het een en ander gekocht voor mijn webwinkeltje, kon het gewoon niet laten. Ik zal jullie binnenkort wel laten zien wat ik allemaal heb in gekocht, ik heb het te druk gehad om allemaal plaatjes te schieten.

Hee mensen veel plezier deze week en tot "ziens". Kram Gerda.


21 kommentarer:

  1. Ja denne boken står øverst på min ønskeliste.... må bare ha den....


    Nydelige bilder hos deg..
    Ønsker deg en fin dag O=)

    klem Kerstin

    SvaraRadera
  2. Ja den där boken ser jag oxå fram emot , den verkar ju helt fantastisk !
    Va kul att du oxå ska vara med , om de fina bilderna inte kom med så måste ju de anda vara otroliga !
    Som sagt skönt att du inte ska sluta med webbutiken , väntar på ett efterskick från dej !
    Kram/Lotta

    SvaraRadera
  3. Hoi Gerda,
    fijn dat de 'laatste' verkoop zo goed gaat. Al ziet het er gelukkkig nog erg gezellig uit!
    Ik vind je keukentje zo mooi, moet je dat straks achterlaten, of zit de winkel aan je huis vast?
    En de nieuwe keuzes en beslissingen, voor een nieuw huis, of voor een opknapbeurt?
    Hoe dan ook, het zal prachtig worden, jij weet wat mooi is ;)

    Ben benieuwd naar het boek wat uitkomt, 400 foto's dát belooft wat!
    Lieve groetjes Freekje

    SvaraRadera
  4. Mmm.. <3
    Jeg har sett bilder fra denne boken hos flere bloggere nå og blir bare mer og mer overbevist om at jeg MÅ ha den!
    Så spennende at du også er med i den (:

    Lykke til med sluttsalget i butikken! Gleder meg til å se på nyhetene du har kjøpt inn til nettbutikken (:

    Ha en strålende uke Gerda!
    Håper formen er bra <3
    Klem fra Anneli

    SvaraRadera
  5. ska skaffa den boken jag oxå
    ha en fin kväll
    kramis

    SvaraRadera
  6. Lijkt me een mooi boek. En met 400 foto's lekker veel om te kijken.
    Alles goed met jou en het kleintje?
    groetjes.
    Marianne.

    SvaraRadera
  7. Takk for tips om fine bøker... de skal jeg prøve å få tak i neste gang jeg er i Sverige.
    Hvis du er interesert i landlig stil kan jeg anbefale boken Sjarmerende Gjenbruk hvor jeg er en av forfatterene.
    Klem...Ellen

    SvaraRadera
  8. ooh..wat leuk joh, dat je in het boek komt, zeg wordt dat boek mooier als gejnbruk? want je snapt natuurlijk wel dat ik hier ook wel interesse in heb hè? kan jij dat boek voor ons gaan vertalen? dan weet ik zeker dat ze ook goed zaken hier in holland doen:-)

    fram, netje...

    SvaraRadera
  9. Verkar vara en underbar bok, får nog införskaffa den!
    Jättefina bilder!

    ha en superskön midsommar! Kramen Anki

    SvaraRadera
  10. These boots are made for walking

    SvaraRadera
  11. Hej vännen,

    Först av allt vill jag lägga en beställning på boken.
    Måste ha!

    Sen gläder det mig att Du fått lite klirr i kassan.
    Synd på butiken men Du kommer säkert att skapa och öppna något ännu bättre längre fram i tden....

    Nu skall du koncentrera dig på Ert nya hem som jag hoppas blir så som ni drömt om.
    Ni är verkligen värda att få flytta in i ett stort nytt hus efter alla år i en liten stuga.
    Beundrar Er som härdat och stått ut! Strongt!

    Kanske jag kan titta förbi i nästa vecka och göra ett sista fynd i din butik och dricka en kopp te med dig.

    Önskar Dig och familjen en Glad Midsommar
    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  12. Den boken väntar jag verkligen på! Så kul att du är med! Det ska bli spännande att se vad du köpt in :) Ha en skön helg, kram Tina

    SvaraRadera
  13. vill önska dig en trevlig Midsommar
    kramis

    SvaraRadera
  14. Hoppas att allt är väl med dig.
    Alltid något på gång här när man tittar in.
    Ha en skön midsommar
    Annika

    SvaraRadera
  15. Tittar in för att önska dig en riktigt skön och stämningsfull Midsommar! Kram fr C

    SvaraRadera
  16. Jag vill önska dig en riktigt god och avslappnad midsommar och hoppas att ni har lite bättre väder i Skåne än här i Halland. Det är lite halvkallt och mulet som vanligt på midsommar!
    Kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  17. Takk for hyggelig kommentar...så fint å høre at du likte boken vår godt...den er å få tak i på nettbokhandelen Capris.
    Nå skal jeg prøve å få tak i boken du skriver om på bloggen....den er midt i blinken for meg,
    Du må ha en god St.hanskveld.
    Klem...Ellen

    SvaraRadera
  18. Spännande!
    Önskar dig en underbar sommar!

    SvaraRadera
  19. Spännande!
    Önskar dig en underbar sommar!

    SvaraRadera
  20. wat leuk dat je ook in dat boek komt. laat tegen die tijd maar weten wanneer het uitkomt, want het lijkt mij wel wat.
    grtjsss,

    SvaraRadera
  21. Wa leuk dat je in het boek komt, de foto`s op je blog zijn schitterend! Wat een heerlijk sfeertje! Enne, een boek van 400 pagina`s? Ik hou je in de gaten, want ook ik heb intresse!

    Groetjes van Petra

    SvaraRadera