tisdag, november 11, 2008

en härlig kväll

Tack så mycket för alla söta kommentarer angående lilla Noopie.
Jag är så glad att vi fick med honom hem, han är så otroligt söt. Särskild när han ligger och suger på sin lilla nappflaskan. Han håller som ett barn nappflaska mellan tassarna och öronen går upp och ner när han ligger där och får gott i sig.

Ja igår hade vi det trevligt på kurs, det blev ett par skridskor gjord av mossa och hönsnät.
Hönsnät är ett fantastiskt material där man fina saker med kan göra. Det sticks bara lite eller hur tjejer?
Har ni lust att hänga med på en kurs då är det bara att hojta till, det finns några platser kvar.
Gå in på www.idemakeriet.se (klicka på kurser) och titta vad vi kommer att göra framöver. Ring eller mail och hör vilka platser som finns kvar.

Då får jag gå tillbaka till kameran, håller på att fotografera allt som har kommit in till julen.
Jag har också fått in mycket pysselmaterial, ni får kolla nästa veckan då hoppas jag har det mesta in i webbutiken.

Ha det nu så skönt denna vecka och vi hörs igen.
Kram Gerda

Bedankt voor jullie lieve reacties wat betreft kleine Noopie.
Het is zo'n scheet en ben heel erg blij dat we hem mee hebben genomen.

We hadden gisteravond een heerlijk cursusavondje.
We hebben deze schaatsen gemaakt van kippengaas en mos. Kippengaas is zo geweldig om mee te werken, het prikt een beetje maar daar moet je gewoon door heen kijken.
Ik ga weer aan de slag met mijn fototoestel, ben de nieuwe dingen voor de kerst aan het vastleggen die dan de webbutiek weer in moeten. Ik moet de tijd goed benutten anders is het straks weer te donker om goede foto's te maken.

Prettige week allemaal en een kram.
Gerda

18 kommentarer:

  1. Hei Gerda!
    Din katt er aldeles for søt!! Man smelter jo helt av slike vakre øyne!
    Jeg lengter jo etter en liten til :) Hadde det vært opp til meg hadde jeg hatt en hage full av disse herlige små hjerter.

    Utrolig så fleksibelt materiale Hønsenetting er, skøyta var flott! Så utrolig fint nå til Jul. Jeg hadde tenkt å lage et mosehjerte ved hjelp av det, men endte opp med en rull Stålgråd fra byggemarkedet. Ikke til å tro hvor vanskelig det er å få tak i materiale her i byen for å kunne lage seg en krans. Ikke et eneste sted selger dem noe som helst. Jeg fikk med nød overtalt en blomsterforhandler til å selge meg ett par ruller med grønn vikletråd. Jeg har vært innom din butikk flere ganger, da var det utsolgt på akkurat det jeg ville ha. Jeg skulle nemlig ville lage en fin Adventskrans. Jeg får kikke inn å se hva nytt du har fått inn. Kan tenke meg det er utrolig mye mys å være med på Kurs å pyssle.

    Fijne dag verder en ik wens je veel succes met uw werk!

    Aina

    Ps: et svar fra meg ligger i din forrige post!

    SvaraRadera
  2. Så fina skridskor på bilden. Ja visst gör hönsnär ont men fint blir det oftast.

    SvaraRadera
  3. Hej Gerda!..Nu kom mitt lilla paket idag..superbra:)..får testa lite nu...och tagen..vilken söting..det drog liiiite i härmtarmen igen:)..supersöt alltså..skriver du ut på samma sätt?..Angående kvistpapret så skriver jag NÄR jag önskar beställa igen..Vilka skridskor..häftiga---får nog testa hönsnät snart...ha en skön dag..Kram.PIA

    SvaraRadera
  4. Hej kära Aina! Så fint du gör det - skridskor av hönsnät, det hade jag aldrig ens kommit på. Och så hänger de på en sådan där fin stege av trä som jag skulle vilja ha :)

    Så söt han är lilla katten -vilken skatt :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Ik lees al een poosje mee op je blog maar heb volgens mij nog steeds geen reactie geplaatst. Ik heb vandaag een post geplaatst over kransen en daar heb ik de inspiratie voor opgedaan op jouw blog. Omdat ik de krans hier had gezien (post 4 oktober) heb ik een link naar deze blog gemaakt.
    Bedankt voor de inspiratie en ik blijf hier heel graag terugkomen.
    Hartelijke groeten Marja
    http://rosabears.blogspot.com/
    http://rosabeer.blogspot.com/

    SvaraRadera
  6. ja..noopie is zo`n scheet! dat je nog tijd kan vrij maken voor cursussen want dat neemt altijd veel tijd en ernergie. wel heel erg mooi wat je gemaakt hebt. wel een beetje rustig aan he, anders lig je straks met kerst in je bed!
    kram jeanette

    SvaraRadera
  7. Ja,tack för igår. Det var verkligen en härlig kväll. Precis vad man behöver för att ladda batterierna och må lite bättre.
    Usch vad det blåste när jag åkte hem, mörkt var det och så mycket löv som blåst ner sen jag åkte till dig. Jag tog det lugnt hem :)
    Ser fram emot nästa gång vi kommer.

    Kram Mari i Marieholm

    SvaraRadera
  8. Alltid kul att titta in till dig.
    Skall bli kul att få se din butik och få köpa på sig lite bra att ha.
    snören av olika sorter behöver jag.
    Blir så sugen på att åka skridskor.
    Ha det bra så hörs vi.
    Annika

    SvaraRadera
  9. Hej Gerda, vilken otrolig tur den lilla kissen hade att det var just du som hittade honom du varma goa människa.

    Så otroligt söt han är, blir nästan gråt färdig när jag tittar på honom ojojoj.

    Jag ser er framför mig med den lilla flaskan och det näpna nöjda lilla ansikte.

    Vilken fin bild med de roliga skridskorna så kul.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  10. God morgen Gerda=) Heldige er de som kan gå på kurs hos deg=) De skøytene var kjempefine. Ja hønsenetting stikker litt, men hva gjør vel det når en kan trylle frem de vakreste ting=)
    Ha ne fin dag=) Klem Kerstin

    SvaraRadera
  11. Hej, tack så mycket för varorna dem var toppenfina och bra. Jag kommer beställa mer inom en snart framtid, men jag väntar och ser vad du fått in för mer varor :) Visst är hönsnät bra, har gjort flera stommar igår som ska användas till jul. Inga handskar så sönderriven det är jag hihi.
    Ha det gott, kram

    SvaraRadera
  12. Hej!

    Åh, vilken underbar och inspirerande blogg du har. Verkligen vackra saker du gör! Nu ska jag spana vidare på din hemsida och i webshoppen ... Hit kommer jag garanterat att återvända! :-)

    SvaraRadera
  13. Wat een schattig poesje hebben jullie als "souvenier" meegenomen! Ik geloof ook niet dat ik daar weerstand aan had kunnen bieden, wat een lieverd! Je schaatsen zijn ook erg leuk geworden! Met mos en kippengaas kun je heel veel kanten op!

    SvaraRadera
  14. Oj! Jeg har aldri vært innom en webbutikk hvor jeg har lyst på ALT! Så fine ting du har...

    SvaraRadera
  15. Bare innom for å ønske deg en riktig mysig helg!
    Her skal det pyssles :)

    Klem!
    Aina

    SvaraRadera
  16. Fina skridskor, skulle gärna gått på en kurs hos dig men det blir lite långt att åka.

    SvaraRadera
  17. Tack själ gumman för fin kommentar.
    Du må tro att jag är stolt och lycklig.

    Ja det är verkligen fullt ös i verkstan.....
    Huset är nästan färdig pyntat, men det är många kransar och annat som skall fixas inför nästa lördags marknad.
    Kan tänka mig att du har det minst lika intensivt....

    Det gick för övrigt riktigt bra på min resa till Danmark.
    Fick bytt/sålt många saker till bra priser.....

    Även mina små strutar köpte dom...
    Vi hörs
    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  18. Nej men mitt hjärta brister, så gulligt, Lilla Noopie! Stackaras liten som låg alldeles själv, liten och frusen där i busken, VILKEN TUR du fann honom och vilken TUR han hade som blev hittad av dig! Jag förstår att du gjorde som du gjorde men som sagt, vilken tur att det var en sådan godhjärtat männsika som du som fann den lilla vännen, du gör ett bra jobb som extramamma och han var ju helt bedårande söt!!!

    Så, måste samla mej nu... som vanligt vackra bilder och arrengemang o pyssel du visar!!! Mari.

    SvaraRadera