torsdag, maj 09, 2013

Min trädgårdsmästare


Hos min första matte och husse var jag anställd som finvalp, jag fick vara gulligt och busigt för alla som skulle skaffa sig en hund.
Jag har det nu mycket bättre och är promoverat till trädgårdsmästare.
Matte drog igår i gräset som växte bland stenarna och jag hjälper för fullt. Jag är jätte stark, hjälpsam, envis, har en bra arbetsvilja och är dessutom en duktig grävare.
Känner ni att ni behöver hjälp därhemma kan ni kanske hyra mig några timmar.
Kanske jag blir mer uppskattat hos er än hos min egen matte. Hon morrar på mig på människospråk att jag inte får gräva ur hennes nyplanterade växter och nafsar lite på de skott som sticker ut från marken. Mmmm härligt saftigt är de.
Mest älskar jag nog kottar och gräsknippor. Med munnen full med gräs springer jag inne i huset och lägger mig bekväm på fårskinnet och tuggar, drar och skakar i sönder dessa knippor.
Jag skulle nog vilja ha huset full med dessa knippor så att jag har något att göra när jag har tråkigt.
Matte håller inte med mig och springer efter mig med en lång pinne med hår. Dum sak, jag brukar skälla på den pinne.
Egentligen har jag inte haft tråkigt än så länge här, alltid finns det någon hemma som man kan tugga lite på eller finns det leksugna barn som lekar med mig.
Ingen dum ställe egentligen, jag trivs här mer och mer.

Vacker tass
Buddy.


Bij mijn eerste vrouwtje en baasje was ik aangenomen om een mooie pup te zijn, ik moest lief en een beetje ondeugend zijn voor iedereen die naar mij kwamen kijken.
Nu heb ik een beter plekkie gekregen en ben ik gepromoveerd tot tuinman.
Mijn vrouwtje trok gisteren wat pollen gras tussen de stenen vandaan en ik hielp haar flink. Ik ben sterk, behulpzaam, eigenwijs, ben bereid om te werken en bovendien ben ik een goede graver.
Misschien hebben jullie nog wel een paar pootjes nodig?
Misschien waardeeren jullie mij beter dan mij vrouwtje dat doet. Zij zit op mij te foeteren dat ik haar pas gepote plantjes er niet uit mag trekken en dat ik af en toe een hap neem van al dat lekkers dat uit de grond omhoog komt. 
Waar ik het meeste van hou zijn denneappels en graspollen.
Met mijn bek vol met gras spring ik in huis en zoek ik een lekker plekje op om lekker op die pol te kauwen en hem kapot te schudden.
Het liefst zou ik het hele huis vol willen hebben met die pollen met gras, leuk voor als ik mee verveel. Mijn vrouwtje heeft zo haar eigen mening en vind dat grasgedoe minder leuk, zij jaagt mij met een stok met haar eraan. Ik zit altijd te blaffen naar die domme stok.
Eigenlijk heb ik mij nog geen moment verveeld hier , er is altijd wel iemand thuis waar ik lekker mijn tanden in kan zetten en er zijn een boel kindertjes die wel met mij willen spelen.
Best wel een lekker plekkie, ik heb het hier meer en meer naar mijn zin.

Dikke poot
Buddy.

35 kommentarer:

  1. Du är verkligen en flitig hund, Buddy! Tänk så mycket det finns att upptäcka och göra. Människor har bara inte samma syn på sådana viktiga saker. Min husse och matte tycker till exempel inte alls om att jag tar in jättefina pinnar från skogen. De pinnarna är ju så goda att ligga och gnaga på i sängen. Men du är ju en finfin trädgårdsmästare, det ser man ju direkt :D!

    Hälsningar från Frack

    SvaraRadera
  2. Ja, ja, jag vill gärna hyra Dig några timmar. Isa har varit lite skendräktig, så hon letar valpar härhemma nu som egentligen ju inte finns. Dessutom har jag för mycket gräsplättar ute i mina rabatter så välkommen till oss.;-) Gullunge!
    Kram och fortsätt Du busa, för Du är ju valp!
    Milott

    SvaraRadera
  3. Wat een dotje, maar ja met een puppie heb je je handen vol wat een klus om het de hond te maken die jij wil.
    Maar bij het zien van die ondeugd kan ik me voorstellen dat je bent gesmolten en dat ze je hart heeft gestolen. Fijne hemelvaartsdag, maak er een mooie dag van en geniet van het mooie weer.
    Groetjes Petra

    SvaraRadera
  4. God morgon på dig !
    Vilken goding....så söta dom är dom små djuren.Våra lurviga saker är vita.
    Och du inte kunde jag tro att jag skulle bli så kär i dom :)
    Bra att du får hjälp ;)
    Ha en Riktigt Härlig långhelg med dina :)
    Nu ska jag sova ! Ska bli skönt....
    men bara en liten stund bolibompa med dom små busar....

    Kram på dig !

    SvaraRadera
  5. Buddy heeft een heerlijk plekje bij jullie gevonden. Je hebt je handen vol aan een pup, dat is een ding wat zeker is. Maar genieten toch als je zo'n lekker bekkie ziet!

    Het zonnetje liet zich hier net al even zien, fijne dag Gerda.

    Liefs,
    Debby

    SvaraRadera
  6. Hoi Buddy, wat heb je het er mooi bij Gerda en haar familie :)
    Ik wens je nog veele mooie jaren met heel veel plezier :))

    Groetjes (ook aan Gerda)
    Sigi

    SvaraRadera
  7. Nou Buddy, volgens mij heb je daar inderdaad een prachtig plekje. En de kattenkwaad streken vergeven ze je wel. Je ziet er zo heerlijk aandoenlijk uit. Geef je vrouwtje maar een knuffel van mij voor haar lieve reactie op mijn blog!
    Veel tuinplezier Buddy!
    Groetjes van Aleta

    SvaraRadera
  8. Komt helemaal goed Buddy, je krijgt je Vrouwtje nog wel onder de poot. ;) Fijne Hemelvaart!

    SvaraRadera
  9. Nou Buddy, volgens mij ben je zeker goed terechtgekomen! Hier is toch altijd wat te doen en altijd iemand om mee te spelen of op te knabbelen. Tja, en die graspolletjes...ik kan me voorstellen dat je baasje hier niet zo over te spreken is. Maar je moet even leren: gras is voor BUITEN! En als je dat gewoon op de plek laat liggen heb je tenminste een mooie mat om over heen te rollen, toch? Natuurlijk moet je nog veel leren en zij helpen je daarbij. Maar één ding hoeven ze je volgens mij je niet meer te leren: met je trouwe lieve oogjes iedereen vermurwen! Je bent echt een dotje!
    Heel veel pootjes voor jou en een knuffel voor je lieve baasje!
    Liefs, Peetje

    SvaraRadera
  10. Vilken söt trädgårdsmästare. Tittar in för att önska dig en fin helg.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  11. Hoi Gerda, wat een schatje zeg,hihihihi. Wat fijn dat Buddy bij jullie een heerlijk plekje heeft gekregen. Wij hebben een Zwitserse Witte Herder van ruim een half jaar en is ook oooooo zo behulpzaam in de tuin,hihihihi. Wil je een keer op het Blog kijken laat het me dan even weten. Ik ben al weer een tijdje volger van je fantastische Blog!

    Lieve Groetjes en een fijne dag,
    Ellen

    SvaraRadera
  12. Ja, ik smelt wel bij het zien van Buddy, wat een schatje.
    De streken die hij uithaalt kan ik me nog goed herinneren van onze hond die ooit, heel lang geleden pup was (nu 14).
    Fijne hemelvaartsdag en lieve groetjes van Gon

    SvaraRadera
  13. Wat een mooi hondje en een leuke naam
    Fijne dag groetjes Hannie

    SvaraRadera
  14. Such a dear sweet companion..how cute!

    SvaraRadera
  15. Wat een scheeeeetje!!! Hier woont ook zo'n handige tuinman, Bjorn genaamd, een meester in aardbeien pletten met zijn billen en....vijgen snoeien is echt zijn hobby!
    Maar zo lieffff
    X Es

    SvaraRadera
  16. Wat een pret! Heerlijk. Het is zo'n schatje. Volgens mij is het nog heel moeilijk om 'streng' te zijn bij Buddy. Geniet ervan.
    Groetjes, Esther

    SvaraRadera
  17. Hahahaha Underbart skrivet!!
    Och en sååå söt trädgårdsmästare.. :)

    ha en fin kväll
    Kram Tina

    SvaraRadera
  18. Trädgårdsmästaren är för gullig och en charmör...ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  19. Nou lieve Buddy, je mag bij mij ook wel in de tuin komen helpen hoor...
    Je kijkt me zo lief aan en je ziet er zo ontzettend grappig uit!!!
    Maar doe je wel een beetje voorzichtig met de nieuwe plantjes????

    Een aai en knuffel voor jou van Eefie

    SvaraRadera
  20. Så herlig skrevet og for en utrolig vakker liten venn:)
    Ønsker deg fortsatt herlig kveld vennen:)
    Klem Merete

    SvaraRadera
  21. Men Buddy, om man är så söt som du så får man väl göra precis som man vill eller hur ;)

    Ha det så gott nu hos din nya familj!

    KRam från mig!

    SvaraRadera
  22. Hoi Gerda,
    Wat een heerlijke berichtjes staan er weer op je blog.En wat een schat van een hond hebben jullie. Is het een herder? Die streken gaan vanzelf wel weer over hoor!! Mijn tuin is dit jaar zo mooi maar ik wilde dat het ook nog een rommeltje was met kuilen en weggeveegd gras. Onze hond Banjer hebben we begin dit jaar moeten laten inslapen en ik mis hem en zijn streken nog dagelijks. Ik wens jullie een heerlijke tijd toe met Buddy. Een hond is zo'n waardevolle kameraad voor je gezin.Neem die plantjes die hij uitgraaft maar op de koop toe!! Het is echt de moeite waard!!
    Liefs van Monique

    SvaraRadera
  23. Wat een scheetje, schatje, lievertje. Maar ik kan me voorstellen dat het ook wel veel energie vergt. Ja, je moet hem wel opvoeden maar het is nu allemaal nog zo grappig en lief.
    Buddy heeft een goed thuis gevonden bij jullie.
    Groeten,
    Barry

    SvaraRadera
  24. Het is wel een snoepie hoor, daar kan je vast niet lang boos op zijn haha.
    Groetjes, Sas

    SvaraRadera
  25. Ja, dat wordt dus echt opvoeden en dat valt niet altijd mee, denk ik!
    Wel leuk hoor, zo'n hondje brengt wel heel veel leven in de brouwerij!
    Geef 'm maar een dikke knuffel van mij, liefs Linda

    SvaraRadera
  26. Welkom Buddy, je bent zo lief!

    Goedele

    SvaraRadera
  27. Hej! Nej, men jesses vilken charmör du är Buddy! Så himla söt! Jag kan tänka mig att du har det bra hos din matte! Önskar er båda en mysig fredag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  28. Het leest leuk.
    Maar ik kan me voorstellen, dat je er je handen aan vol hebt.
    Succes met de opvoeding !
    grtjs Mieke

    SvaraRadera
  29. Hehe, jag har en mycket vildvuxen kolonilott som ligger gömd i skogen. Där kan han både få tugga på grästuvor och hjälpa till att gräva gropar till potatisen. ; )

    SvaraRadera
  30. Vilken charmör du är...du får hemskt gärna komma på besök hos mig!
    Trädgårdsmästare låter mycket trevligare än finvalp!
    Kram till dig
    C

    SvaraRadera
  31. Tittar in och önskar dig en skön söndag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  32. Gezellig hoor zo'n ondernemende pup in huis ;) Heb nog even genoten van je vorige posten, vooral de foto's van de vergeet-mij-nietjes vind ik erg mooi!

    Lieve groet, Miranda

    SvaraRadera
  33. Är det en liten svensk lappis du har som trädgårdsmästare?
    Väldigt lik vår svenska lappis Lennon när han va valp, som nu är 1,3 år :).

    Innan var det grävning i hela gräsmattan som gällde, nu när han är äldre är det lite toppning av gräset som räcker.
    Om du tycker Buddy är envis nu, vänta bara tills han är runt 1 år ;).
    Vår Lennon är dessutom okastrerad så det är lika mycket jobb med honom som med vår stora trädgård.
    Men dom är så härliga att ha med sig när man resar ogräs!

    Hittade din blogg idag och här stannar jag!

    SvaraRadera
  34. Såg i ett tidigare inlägg att det var en helt annan ras/raser, men han var jätte lik en Svensk Lapphund på dessa bilder, googla så ser du :).

    SvaraRadera