onsdag, april 18, 2012

Läges rapport från pysselverkstaden


Jag hittade den här fina bilden och var genast helt såld.
Med knoppen i munnen ser den här lilla tjejen bedårande ut.
Bilden sporrade mig till att göra något fint med den.
Jag köpte för ett tag sedan sådana fina capiz snäckskål(det är en platt, något rund, pärlemor färgad snäckskål)denna gången köpte jag den stora varianten, de är ungefär 10 cm i diameter, de andra som jag hade innan var bara 5/6 cm.
Med den fina bilden på snäckskalet blev det hela ju jätte söt.
En liten löv och några pärlor fick bli en liten söt detalj uppe vid upphängningen.

Huset här ser ju ut som en stor tomteverkstad och jag flyttar runt i hela huset, jag har en stor röra i min pysselrum, det ligger papper och dylikt på strykbrädan, vasken ligger full med saker som inte ska vara där och den 3 meters långa matbordet har plötsligt blivit 50 centimeter, resten har jag tagit.
Ja inte så konstigt att jag får sura blickar från min man. Han få stå ut med mig, några dagar till och sedan stänger jag verkstaden tills något annat dyker upp, ler.

Kram Gerda

 

Ik vond deze mooie foto en was meteen verkocht.
Met die knop in haar mond ziet dat meisje er zo vertederent uit.
Deze foto inspirereerde mij om er iets moois mee te maken.
Ik had laatst wat mooie capiz schelpen(dit zijn platte, bijna ronde, parlemoer gekleurde schelpen)gekocht, dit keer had ik de groote maat genomen. Deze zijn ongeveer 10 cm in doorsnede en die ik al eens eerder had gekocht waren maar 5/6 cm.
Met het mooie plaatje op zo´n mooie schelp werd het een lief geheel.
Als leuk detail bevestigde ik een klein blaadje en een paar kraaltjes aan het touwtje.


Mijn huis ziet er tegenwoordig niet uit, overal ben ik bezig en overal heb ik wel wat liggen.
In mijn knutselkamer kan ik niet meer zijn, alles ligt daar vol, de strijkplank is volgebouwd met papiertroep, het aanrecht is bezaaid met dingen die daar niet horen en onze 3 meters lange eettafel is ineens 50 cm geworden, de rest heb ik ingepikt.
Ja niet zo vreemd dat ik zure blikken krijg van mijn man. Hij kent mij langer dan vandaag en moet het er maar even mee doen, nog even een paar dagen en dan ruim ik alles weer mooi op, totdat de volgende opdracht opduikt, hihi.


Liefs Gerda


25 kommentarer:

  1. Så vackert, vad duktig du är!
    Hoppas din dag blir fin
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  2. Så fina alster Du gör, Gerda! Vad jag ser fram emot lördag! Det ska bli så himla gott att äntligen få träffa Dig! Jättekram tills dess
    Milott

    SvaraRadera
  3. Prachtig!!!! Ik heb een keer van die schelpen met servetten bekleed. Het worden dan heel mooie doorschijnende hangers. Maar dit plaatje erop, en dan die kraaltjes erbij.....echt Geweldig Gerda!
    Tja, dat heb je met al dat gehobby....steeds minder ruimte in huis.
    Mijn man moppert ook wel eens hoor, en dan ruim ik alles weer even netjes op...en voordat je het weet, ligt het weer net zo vol ;-)
    als we het maar naar onze zin hebben, vind je niet?
    fijne dag
    liefs ester

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra hängen! Och jag gillade rosorna som du visar i förra inlägget! Härlig samling med fina saker du ska ta med dig ner till Gua också. Jag är övertygad om att det kommer att bli en fin dag hos Gua.

    Ha det så fint!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Ja het houd ons van de straat. Ik zeg ook altijd ik rook en drink niet dus ik mag dit lekker doen. Heerlijk je zinnen verzetten. Er is ook zoveel leuks te doen wat we al doen en vooral ook nog willen doen. Ga nu aan de poets, want ja dat hoord er ook bij.
    Trouwens wat een lief plaatje heb je gebruikt en zo mooi verwerkt. Iedere keer leren we weer wat van jou.
    Groetjes en rommel nog maar even lekker door...
    Marguerite

    SvaraRadera
  6. Underbart hänge!
    Man skulle bott lite närmre södern:-))
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  7. ooh kom ik toch via via op jou prachtige blog binnen wapperen! wat mooi! en wat veel te zien en te lezen bij jou! Ik ga je volgen hoor! super leuk! ga nog even door want ik heb nog lang niet genoeg gezien!
    fijne dag
    Yolanda

    SvaraRadera
  8. Ach dat is zeker een allerliefst meisje op de foto....om te knuffelen.
    Dat heb je schattig gedaan zo op de schelp.....en ik zie het helemaal voor me hoe alles propvol ligt bij jou gek is dat toch dat je zoveel ruimte nodig heb.
    Ik ben ook een chaotisch mens dus heel herkenbaar....hoop dat je veel verkoopt dat ruimt lekker op en kan je weer beginnen met nieuwe plannetjes..

    Fijne dag hier komen de wolken aanwaaien en koud!!
    liefs Fia

    SvaraRadera
  9. Hei!

    Nok en gang har du bare gjort det utrolige:) elsker alt du lager, du er så utrolig kreativ:) herlig gammelt bilde og flott kjede!
    Ha en strålende dag!

    Klem Merete

    SvaraRadera
  10. Det är ingen dålig verkstad du har gumman, å de allra vackraste tingen växer fram...då gör det väl inget att det är liite rörigt, fniss...Bilden är helt underbar, å rosorna du gjorde försökte jag mig på...men nääää det blev inte bra alls, hihi...har absolut inte ditt handlag för sånt!

    Du är otrolig du hjärtat!
    Puss på nosen!

    SvaraRadera
  11. Kan tänka mig att du har fullt upp nu och då får det se ut som det gör :)
    Härligt fina
    Kram
    Sandra

    SvaraRadera
  12. Oh Gerda....you are so clever. You make the most beautiful things and I can't wait to see everything at Gua's. Don't worry about the ironing and washing up !!!! They will get done eventually !! Have a lovely week, creating. XXXX

    SvaraRadera
  13. Dat heb je mooi gedaan zo met het plaatje op de schelp.....en dan die kraaltjes erbij.....echt Geweldig!

    Groetjes,
    Esther

    SvaraRadera
  14. Je idee is geweldig Gerda, zo ontstaat er een nieuw geheel.
    Mooi dat meisje hoor, heellief en wie zou het zijn???
    Jij knutselt en rommelt maar door, dat heb je nodig en natuurlijk heel veel ruimte...
    Manlief moet maar even een miniontbijtje nemen aan de minitafel:))
    Is alles al weer beter met hem?????

    Lieve groet,
    ♥Eefie

    SvaraRadera
  15. Hi, hi...... Så brukar det vara
    här också, projekt på gång på
    alla bord... Skulle behöva ett eget
    arbetsrum, men det har jag ju inget.....
    Helt bedårande bild, blev jätte fint
    i snäckan....
    STOR KRAM
    Sofia

    SvaraRadera
  16. Alltid lika trevligt att kika i till dig...du har så mycket kul att dela med dig av! Har bett mina vänner checka om det finns nåt de ska ha ur din webbutik så jag återkommer igen... Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  17. Kreativitet kräver sin plats ! ;)
    Jättefint med bilden på snäckskalet ! En riktig goding ;)
    Må så gott !
    Kram Anki

    SvaraRadera
  18. Wat een leuk idee! Ik heb dit plaatje ook en gebruik het weleens voor een zelfgemaakt felictatiekaartje bij een geboorte. Maar dit is ook gaaf. Ik ga het meteen naäpen ;-)
    Groetjes en bedankt voor je lieve reactie op mijn blog!

    SvaraRadera
  19. Alweer een leuk idee! Zou wel graag eens even een kijkje willen nemen bij jou thuis, wat zal het een gezellige wanorde zijn ;)

    Fijne avond en succes met alles! Liefs, Miranda

    SvaraRadera
  20. Wat een lieverdje....maarre.....volgens mij heb je er nog veel meer gemaakt.
    Durf het bijna niet te vragen....;)
    Enne.......als alles opgeruimd is......ben benieuwd hoor, ha.....naar alles ;)

    Fijne avond

    Liefs

    SvaraRadera
  21. Ja tack vare dig vännen, idén till blommorna kommer ju från dig och texten har ju du gjort...jag är så glad åt mina små "lappar" ska du veta! Gulle dig!

    Kramisen!

    SvaraRadera
  22. Jättevackert

    Ha en bra kväll
    Kram Rosa

    SvaraRadera
  23. Buuf?.....het is geen rommel hoor maar je ideeen en dat is heel wat anders daar kan je geen genoeg van hebben, hahaha...
    Prachtig zijn je schelpen met de vintage foto`s, weer erg mooi uitgevoerd!

    Liefs je buuf....

    SvaraRadera
  24. Inderdaad een schattige foto.
    Succes met de opdracht en met het ruimen.

    SvaraRadera
  25. Heel herkenbaar hoor die rommel en ook op zolder bijnmij in het hok is het zo.
    Toevallig ben ik vanmiddag daar aan het rommelen/ ruimen geweest want op koninginnedag kan ik veel rommel kwijt via mijn nichtje.
    Prachtig plaatje op je mooie schelpen zeg!
    Ik zag een paar jaar geleden dit idee bij just jeanette en heb het vorig jaar rond pasen ook gemaakt maar dan op kalkpapier.
    Hierboven zie ik weer een leuk idee dat je ook servetten kunt gebruiken weer een idee!
    Jullie hebben daar wel super mooie schelpen zeg, ik kon ze hier ergens ver weg op een tocht door Limburg pas vinden bij een bloemenzaak maar die zijn volgens mij kleiner en dunner.
    Leuk ook die kraaltjes er aan maakt het net mooier af!
    Fijne zondagavond!
    Groetjes Maia

    SvaraRadera