tisdag, januari 04, 2011

Hundratals varor till halva priset.

Vi är hemma igen efter en härlig liten semester.
Oj vad skönt att komma hem igen, barnen var helt utom sig av glädje att träffa katterna igen, egen leksakerna(som nu var nya igen)egen säng, ja ni känner säkert igen det där.

Hemma är ju ändå bäst.
Jag hade inte köpt en julgransmatta men när jag kom hem hade jag ändå en, jätte fint grönt och stickigt. Julgranen hade barrat ordentligt så inte en ända liten barr satt fast i julgranen.
Visst mat hade fått fötter i kylskåpet, jag hann inte städa ut kylskåpet innan vi stack.
Skåpen var fortfarande överfull av alla go saker som kakor, godis, chips ja allt det där onyttiga.
Vi gick några dagar tidigare på semester för att det skulle bli oväder så därför ville vi inte utsätta oss för eventuelle problem. Så skåpen var fyllda för julen men vi hann inte äta upp allt hemma men i stället i Holland.
Skönt har det varit, jätte skönt men oj vad dåligt för lilla magen, känner mig några kilo fetare och jag kan säga att plånboken har blivit riktig smalare efter dessa dagar i hemlandet.
Det är alltid något som man vill köpa in sin favo butik och presenter gick åt till alla vänner vi besökte.
Men oj vad vi har njutit.

Hoppas ni har också haft det jätte skönt alla dessa lediga och låta dagar.
Jag har börjat att jobba lite igen , inventera står på listan(bleeeeeh) och då vill man helst ha en lite tommare lager. Tänkte rea ut en hel del, så kolla i webbutiken och passa på att fynda.
Bilden har jag tillverkat på www.shapecollage.com, roligt att göra och väldigt enkelt.
Bara föra in bilder, välja text, form eller liknande och så gör datorn resten. Klicka på bilden då ser du de olika foto lite tydligare.

Ha en skön vecka allihopa och vi hörs igen.
Kram Gerda

We zijn weer thuis van weg geweest, heerlijk om weer heelhuids thuis te komen.
De kinderen waren dolgelukkig om hun speelgoedjes wwer te zien , in hun eigen bedje te slapen en de poezen weer te knuffelen. Er gaat toch niets boven een eigen plekkie.

We zijn een beetje overhaast weg gekomen uit Zweden dus alles wat was blijven liggen lag er helaas nog steeds.
Er werd sneeuwstorm net voor de kerst voorspeld en dus zijn we maar een paar dagen eerder weg gegaan om problemen te voorkomen.
In de koelkast had het één en ander pootjes gekregen en de overvolle kast met lekkernijen voor de kerst stond nog steeds vol te zijn.
In plaats daarvan hebben we lekker zitten dikbuiken in NL.
Mijn buikje is wel wat boller geworden iets wat je niet kunt zeggen van mijn beurs, die is behoorlijk plat.
Even naar die heerlijke Hema voor wat leuke dingetjes, even naar de supermarkt voor die overheerlijke dingen die we hier niet kunnen krijgen in Zweden, even naar de bloemist voor een bloemetjes voor mijn ouders en schoonouders, even naar het kaasboertje voor een lekker stukje kaas, even naar de jamin voor lekkerre dropjes, ja de lijst kan ik lang maken.
Zo´n vakantie Nederland is gevaarlijk voor je beurs.

Maar we hebben heerlijk genoeten en uitgerust kunnen we nu aan een nieuwe week beginnen.
Hopelijk hebben jullie net zo genoten en hebben jullie rustige vrije dagen gehad.
Hier thuis ben ik begonnen om het magezijn van mijn webwinkel een beetje te opruimen.
Rea(opruiming) is hier wel nodig dus heb ik een honderd produkten in de opruiming gegooid.
Kan ik daarna weer lekker nieuwe dingetjes kopen, haha.
Die foto heb ik gemaakt met www.shapecollage.com, heel erg leuk om te doen en heel erg gemakkelijk. Gewoon foto´s invoeren, tekst of vorm kiezen en daarna doet de computer zijn werk.

Ik wens jullie allemaal een fijne week en tot horens.
Lieve groetjes Gerda

7 kommentarer:

  1. Fijn dat jullie zo'n leuke tijd in Nederland gehad hebben! Ik neem aan dat de hoeveelheid sneeuw die hier gevallen is niet zo'n indruk op jullie gemaakt heeft.
    Wij wisten, met bijna een halve meter sneeuw voor de Kerst, niet meer hoe we het hadden. Volgens een buurman de laatste keer in 1969. Ik kan het me niet meer herinneren. De ijspegels hingen van de dakgoot en ik kwam bijna niet meer weg met m'n auto. Leuk als je nergens naar toe moet.

    Bedankt voor de tip over shapecollage, lijkt me leuk om te doen.

    groetjes,
    Marianne.

    SvaraRadera
  2. Oh ska se o, jag inte kan unna mig lite grejer :)

    SvaraRadera
  3. Hallo Buuf, fijn dat jullie het leuk gehad hebben met je familie hier, maar wat is het ook fijn om weer thuis te komen hè? ìk wens je nog een mooi, liefdevol, gezond en creatief jaar toe!

    liefs, buuf:-)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Borta bra men hemma bäst...talesätter håller alla gånger :)
    Vill bar titta in för att tacka dig för inspiration till kransen med ull-blommorna som jag frågade lov om att apa efter.
    Min blev helt annorlunda, men blomtanken var det viktigaste :)
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  5. Hallo Gerda,

    Fijn dat je er weer bent!!

    Mag ik je nog een gelukkig nieuwjaar toewensen!Dat het maar een heel creatief jaarmag worden!!

    Ik ga eens rondkijken bij die link, lijkt me ook wel leuk!

    Lieve groetjes van Thea♥

    SvaraRadera
  6. Visst är det så att "borta bra, men hemma bäst"... :-) Det är alltid skönt att komma hem igen, men vad roligt att ni fick en sån fin ledighet i Holland!

    Jag har alltid velat åka till Holland, men har bara bilat igenom en gång... sambon hade fasligt bråttom hem så jag fick inte stanna någonstans ;-).

    Jag blev nyfiken på din rea, jag ska kika runt lite så mailar jag dig sedan!

    Ha en fin kväll, min vän!

    Många kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  7. Välkommen hem igen!
    Om du skulle vilja titta in på min blogg så vill jag gärna ge dig en award för din trevliga och inspirerande blogg. Kram.

    SvaraRadera