tisdag, december 14, 2010

Julklappspyssel

Visst är det härligt att få ett present och särskild när den presenten är fin inslagen.
Ögat vill ju också ha något.
Jag har köpt en hel del tidningar nu under den här jultiden och i en av dessa tidningen blev jag inspirerat av att de hade slagit in paket i tyg och med gamla brev.
Det ville jag också testa.
Det är nog lättast att använda sig av raka paketen, bollar är ju överhuvudtaget svårt att slå in, med tyg kan lova dig blir det inte enklare.
En hög med gamla brev hade jag också hemma och för att göra det lite juligare skrev jag ut några fina julbilder på bakplåtspapper och klistrade dem på de gamla brev.
Bakplåtspapper är ju transparent så då ser man fortfarande brevet på bakgrunden.
Jag skulle i alla fall bli glad av att få ett sånt paket.

Fraktfritt fortsätter fram tills den 22 december i webbutiken.
Lycka till nu med alla paket och alla julförberedelser.
Kram Gerda


Zo tegen de kerst belanden heel wat tijdschriften hier in huis. Heerlijk om lekker inspiratie uit op te doen en lekker weg te zakken op de bank met wat lekkers erbij.
In één van die kerstbladen zag ik dat ze kadootjes hadden ingepakt met stof en oude brieven. Ik ben zelf ook aan de slag gegaan en dit is mijn resultaat.
Het is het gemakkelijkst om rechte pakketjes in te pakken met stof, een bal inpakken is al moeilijk in papier laat staan met stof.

Ik had nog een stapel oude brieven liggen en die heb ik wat kerstig gemaakt met wat mooie kerstplaatjes.

Deze afbeeldingen heb ik geprint op bakplaatpapier, dit is mooi transparant en dan kun je de tekst van de brief er nog doorheen zien.


Heerlijk toch om iemand met zo´n kadootje te verrassen.

Nou meiden succes met alle kerstvoorbereidingen en doe het rustig aan.
Lieve groetjes Gerda

22 kommentarer:

  1. Ohhh....wat heb je dit superleuk gedaan Gerda. Zo'n kado is haast zonde om uit te pakken. En je tip om te printen op bakplaatpapier ga ik zeker onthouden, wat een leuke tip.
    Geniet van de aanloop voor Kerst, ik heb hier ook stapels tijdschriften, ook van voorgaande jaren met Kerst, heerlijk om door te bladeren.
    Lieve groet, Mea

    SvaraRadera
  2. Ja, jag förstår att Du gillar fina paket och dessutom får man det så fint inslaget och välpackat när man beställer från Dig, Gerda! Bara att öppna sitt paket är en fröjd! TACK!
    Kram
    Milott

    SvaraRadera
  3. Åh, så vackert paketet blev med tyg och det gamla brevet! Jag skulle också ha blivit glad för ett sånt paket :-). Det gör så mycket att man lägger lite extra tid på inslagning, dessutom är det roligare för en själv också!

    Ha en fin onsdag!

    Många kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  4. WOW va tjusigt! blir helt glad av o se de, så ja skulle nog kunna tänka mig o slå in såna o bara ha ligga framme.. själva har vi klarrött papper med vita prickar o (bajs)brunt med vita konturer på pepparkaksfigurer ^^ hahaha inte lika tjusigt, men ungarna ser lyckliga ut när de ser gömman :D
    kan man skriva ut på bakplåtspapper med vilken skrivare som hellst? för det va så fint så ja MÅSTE prova :D du är underbar!
    /weronicha

    SvaraRadera
  5. Wat leuk Gerda!! De afbeelding is ook prachtig. Wat een mooi ingepakt geschenk.
    Heerlijk he, al die tijdsschriften. Ik kan daar ook zo van genieten.
    Leuk die tip over het printen. Ik heb ook wel eens afbeeldingen op papier geprint waar ze pergamanokaarten mee maken. (volgens mij perkament papier) Dat is heel doorschijnend en ook goed bruikbaar over geschreven tekst.
    Een fijne week verder.
    Lieve groet van Ester

    SvaraRadera
  6. Gud vilket fint paket, jag skulle bli överlycklig av att få det...även utan innehåll, hihi!
    Hmm det visste jag inte att man kunde skriva ut på bakplåtspapper...tack för tipset!

    Önskar dig en mysig kväll vännen!
    Kram kram!

    SvaraRadera
  7. Wow så fint!Vill också ha ett sådant paket;)
    Kraaaam/Nettan

    SvaraRadera
  8. Hahaha, va glad ja blir att du svarade :D
    Ser fram emot en leverans o mer av dina blogginlägg <3

    SvaraRadera
  9. Du Gerda är den mest pyssliga jag vet. Du gör alltid de mest underbara saker som jag blir oerhört glad av att se.
    Dina paket är underbart fina och jag såg de där paketen jag med och tänkte att kanske något paket kan jag göra så med. Kram på dig vännen/Ingela.

    SvaraRadera
  10. Hej Gerda!
    Jag har också använt bakplåtspapper när jag gjort pyssel. Det är jättebra att man kan se igenom det... Jag använde det till smällkarameller.
    Och tygpaketen är jättefina!
    Kram
    MArie

    SvaraRadera
  11. Kikar in för att önska dig en fin fjärde advent! :-)

    Många kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  12. Vilket vackert paket! Det är alltid mycket speciellt när man får ett paket som någon lagt ner tid på att slå in. Ett så fint paket väntar med att öppna.

    Jag har mailat dig=)

    Önskar dig en fin julvecka!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  13. Underbara paket och enskön blogg! Hälsningar Eva

    SvaraRadera
  14. Jag vill bara titta in hos dig och önska dig en riktigt fröjdefull jul! KRAM Petra, Romantiskahem

    SvaraRadera
  15. Tack för fina idéer och en riktigt God Jul önskar
    Birgit

    SvaraRadera
  16. Tack för fina idéer och en riktigt God Jul önskar
    Birgit

    SvaraRadera
  17. Hej min vän!

    Vill bara önska dig och de dina en riktigt skön och God Jul!

    Många varma julkramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  18. Prachtig om zo;n kado te krijgen.. Zelf ben ik helemaal in zwart wit dit jaar.. beetje van mijzelf en een beetje van de HEMA... inclusief zwart wit geblokt inpakpapier met zilveren streepjes en kleine hartjes ;)

    I am wishing you a happy Christmas eve... God Jul,
    desiree

    SvaraRadera
  19. Owww... dat pak je toch niet meer uit??? Dat is al een kadootje op zich!
    Ik wil jou en je gezin hele fijne kerstdagen toewensen!
    Lieve groetjes Elly

    SvaraRadera
  20. God fortsättning på helgen och Gott Nytt År Gerda!
    Kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  21. Önskar dig ett fint slut på detta året och ett riktigt Gott Nytt år..Kram Susanne

    SvaraRadera