onsdag, oktober 28, 2009

Höst varelser

Japp nu får jag väl visa mig igen.
Har gömt mig i några veckor bakom en ursöt liten tjej men nu är det dags igen någon hittar mig igen.

Tack söta ni för alla gratulationer jag fick när Sanne föddes, ni är för go.
Vilken uppmärksamhet, härligt!
Jag ska försöka att hälsa på er igen men som ni kanske förstår är det fullt rulle här.
Vi har haft många gäster från Holland, härligt med all uppmärksamhet för lilla Sanne.
Nu hoppas jag att vi får lite rutiner på det hela igen.

Sanne är alltså en härlig gosig liten tös, sover bra, dricker härligt från mamma mu och ger tyvärr också en hel del tillbaka, så det blir här en hel del tvätt.
De andra barnen är jätte glad för henne och min stora tös är som en extra mamma för henne.
Det är så skönt att de andra är lite större så att de kan sköta sig själv lite så att jag har lite mer tid för Sanne.
Men visst får man inte glömma de stora och ger de också tillräckligt med uppmärksamhet.
Här i vår familj älskar vi nästan allihopa att pyssla så det skulle skapas en hel del under höstlovet.
Jag hade blivit inspirerat av dessa fina naturdjur så samtidigt passade vi på att ta en tur genom skogen.
Det är väl härligt att sparkar i lövhögen och samla på de fina frukter.

Tiden gick ju redan fort innan Sanne föddes men nu susar den iväg, i affärerna och i tidningar ser jag redan mycket julsaker och jag känner att jag ligger hoplöst bakom som vanligt.
Men men jag är en stolt 4 barnsmamma och jag har just nu andra saker som är viktigt.
Jag njuter och jul ska det väl bli här också så småningom.

Ni får ha det så gott, varma kramar
Gerda
Ja nu is het de hoogste tijd om even kiekeboe te zeggen.
Heb me nu heerlijk 3 weken verstopt achter mijn kleine meisje maar nu is het wel tijd om weer even een teken van leven te geven.

Bedankt allemaal voor jullie lieve felicitaties, echt te gek, wat een aandacht voor onze kleine spruit.
Ik zal jullie weer komen bezoeken maar alles moet even zijn tijd hebben.
We hebben het hier lekker druk gehad met al de bezoelkjes van Holland maar nu is de rust weer terug, ook wel weer lekker.

Sanne is een erg tevreden meisje, groeit goed, drinkt goed van mamma melkkoe en geeft helaas ook een groot deel weer terug, dus dat is wassen geblazen.
De andere kinderen zijn erg blij met hun kleine zusje en mijn grootste dochter is als een kleine extra moeder voor haar.
Ja qua aandaht heeft Sanne niets te klagen, altijd is er wel iemand die tegen haar praat of haar even een aai over de bol geeft.
Het is heerlijk om nog zo´n klein toetje te krijgen als de andere kinderen al wat groter zijn.
Die kunnen zich al heel goed zelf redden en mamma heeft zo meer tijd om te knuffelen met Sanne.
Maar goed de grotere kinderen willen ook graag aandacht hebben en dat mag natuurlijk niet vergeten worden.
We hadden afgesproken dat we in de herfstvakantie lekker zouden knutselen want daar zijn ze hier allemaal dol op.
In een tijdschrift had ik deze natuurbeesjes al eens gevonden en vond het een leuk idee om eens lekker te freubelen met wat natuurmateriaal.
Lekker het bos in en materiaal zoeken en tegelijkertijd even lekker uitwaaien en lekker schoppen in de hopen met bladeren.

De tijd vloog al voorbij voordat Sanne werd geboren maar nu? Ja......... maandag en vrijdag zijn bijna één woord geworden.
Als je een kijkje neemt in de winkels en in de tijdschriften praten ze al voluit over de kerst.
Hmmm, ik lig dus weer eens hopeloos achter.
Maar goed ik ben in ieder geval een trotse moeder met 4 koters en dat kost nu eenmaal tijd.
Ik geniet en kerst zal het hier ook wel worden.

Liefs van hier.
Gerda

16 kommentarer:

  1. Ik heb ook een klein zusje ( ze is inmiddels 37). Ze had 3 moeders en is ook ontzettend verwend toen ze klein was. Dat brak ons later nog wel eens op...!
    Maar het gekke is; ze blijft nog steeds mijn kleine zusje!!

    Leuke creaties heb je gemaakt!Enne...je hebt maar een leven. Geniet van je kinders. Volgend jaar is het ook wel weer kerst!

    Groetjes uit een heerlijke herfstig Hoilland!

    Karin

    SvaraRadera
  2. Å så roligt att höra hur du har det Gerda! Det klart att du har dina prioriteringar på Sanne och övriga familjen nu, precis som det ska vara.
    Här finns inga nyfödda barn men det är fullt upp ändå, och jag känner precis som du att jag också ligger efter med julplanering. Visst vi är fortfarande inne i oktober så det är ju fortfarande tidigt men man börjar se många bloggar nu som börjat så smått med julinspirerade dekorationer.

    Jag kan tipsa dig om att i nästa nummer av Jeanne d arc living magazine kommer mitt och My lovely things-Annas första reportage att publiceras. Det blir ett julreportage med massor av inspiration!

    Ha det gott nu Gerda och mys med familjen!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Åh lilla hjärtat grattis, så mycket!! Maila din adress till mig bums på malin@wambesi.se
    kram och grattis igen
    Malin

    SvaraRadera
  4. Åh, så härligt att höra hur ni njuter av det nya livet och varje stund.
    Jättesöta naturdjur ni gjort!
    Fortsätt rå om familjen och må så gott,
    kram Lydia

    SvaraRadera
  5. Fantastic photographs....very clever. Have a great weekend. XXXX

    SvaraRadera
  6. OHHHHHHHHHH!!!! scary! have fun1
    happy wk,
    Rosa

    SvaraRadera
  7. OHHHHHHHHHH!!!! scary! have fun1
    happy wk,
    Rosa

    SvaraRadera
  8. Wat heerlijk om te lezen dat je zo geniet van het moederschap. Ik kom ook uit een gezin van vier en weet hoe het is :-) Fijn dat het zo goed gaat met Sanne (mooie naam toch..) en dat je andere kinderen er ook zo van genieten. Je hebt leuke dingen gemaakt met ze. Heerlijk om zo even een momentje te hebben. En ik ben het eens met Karin! Geniet van de tijd, ook al vliegt ie voorbij. Sanne is nu nog lekker klein en jij zal dit jaar de kerst in gaan als trotse moeder van vier prachtige kinderen. Je bent ontzettend gezegend! Geniet ervan!

    Groetjes van Petra

    SvaraRadera
  9. Härligt att höra ifrån lilla mamma Gerda.
    Så roligt att allting går så bra för dig och alla dina barn.

    Läckert höstpyssel ni gjort!

    Önskar att hösten skall fortsätta att vara snäll till dig och de dina.
    Vi ses snart hoppas jag
    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  10. Wat leuk om te horen dat het zo goed gaat met jou, je kleine meisje en de rest van je gezin. Je hebt gelijk dat je zo geniet van het kleine hummeltje, de tijd vliegt, en na de eerste 6 weken lijkt er of er beetje bij beetje steeds iets van het baby-achtige afgaat, je ziet ze bijna groeien. Het eerste lachje, het eerste hapje.....zucht.... waar blijft de tijd???? (mijn jongste is alweer 8 inmiddels!)

    SvaraRadera
  11. Hej !

    Oj , så söt lilla Sanne är ,så underbar :)

    Gillar också dina små insektsliknande varelserna du knåpat ihop :)

    Nu är det ju snart dags för julpyssel , sååå kuuul !

    Ha det gott !
    Kram Sussi O

    SvaraRadera
  12. Hej Gerda!
    Låter underbart med besök och hyllningar. Klart Sanne går före ALLT.
    Jul blir det oavsett vad som sker.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  13. Hej! Allt bra? Jag tycker din blogg verkar bra så jag tänkte vi kanske kunde bevaka varandra på bloglovin? För det är ju alltid roligt att ha en extra prenumerant som kollar bloggen? Kram

    SvaraRadera
  14. Grattis grattis till er lilla söta tjej :-). Vad roligt att höra att allt går bra och att verkar må som en liten prinsessa!

    Ja, tiden rullar på men på något konstigt sätt blir det alltid jul varenda år, även de år man inte riktigt hinner med :-).

    Många kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  15. Vad mycket roligt man kan göra :-)

    SvaraRadera
  16. These are tooo funny!!

    barbara jean

    SvaraRadera