lördag, juli 19, 2008

Ute presentation och min första utmärkelse.

Jag berättade ju i min förra inlägg att jag höll på med ett stort målnings projekt och att jag skulle visa den.
Tyvärr har jag haft besök av o inbjudna gäster vid affären så jag var tvungen att göra något åt detta.
Affären ligger på en innergård och därmed är det där stek het på sommaren. Man fick ju stå bredvid växterna med en vattenkanna och över helgerna var det mycket som hade torkat allt för mycket. Med mycket regnigt väder var det tvärtom, sura växter och en sur Gerda. Nu har jag allt i ett, lite mer skugga, ett litet tak och förhoppningsvis ingen stöld mer.

En snickare har gjord jobbet åt mig men nu ska allt målas vitt. Jag trodde att jag kunna göra detta i typ någon dag men så blev det inte, lite mer jobb med det. Det gäller att ha lite mer tid men den fattas ju ständig hos mig, säkert nu barnen har semester. Jag får tar detta någon annan gång, det viktigaste är att jag inte blir av med mina saker.

Där under taket vill jag gärna ha en hylla för krukor och så vidare och ett planteringsbord.
Redan nu blev jag nöjd, det känns härligt in min mini innergård. Jag kommer att visa er nya bilder när jag har gjord färdigt här.



Sedan vill jag passa på att tacka Mari från hjärtat mitt. Hon gav mig
min första utmärkelse. Jag blev så glad och stolt. En stor kram kommer flygandes till dig Mari!
Det är så himla roligt att man får respons på det man gör, jag växer och flyger snart i luften.
Jag vill ger utmärkelse vidare till;
- Jeanettes hus, för att du är så varm hjärtat och go.
- Mitt klinta, för att du skriver så härligt varm om din familj.
- Älskar söt, för att du är en sån krea bea och gav mig inspiration att börja blogga.
- A mouse in a house, för att du är så kollegial.
- Blomsterverkstad, för att du gör så mycket fint och är så duktig bakom kameran.
- Inspiration i vitt, för att du visar så mycket fint i ditt hem.

Kram på er allihopa, Gerda.

17 kommentarer:

  1. Man tackar! Det var inte illa så här på söndagsmorgonen!!!!

    Väldigt tjusig innergård. Inte visste jag att du var så händig på även det lite "manligare" planet! :)

    Ha en bra söndag!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Det ser jättefint ut!
    Skönt att kunna stänga om sakerna på kvällen.

    Kram Mari i Marieholm

    SvaraRadera
  3. Hej Gerda,
    Ett stort grattis till utmärkelsen och tusen tack för att du skickar den vidare till mig. Blir verkligen glad och rörd över dina värmande ord och jag kan bara säga detsamma om dig. Så fint det blev med den mysiga innergården utanför butiken, även om skälet till att den behövde byggas var tråkig. Men, såhär i efterhand har den ju bara gjort din härliga butik ännu mysigare och mer personlig.
    Vi ses - ha det så bra.
    Kram/Marita

    SvaraRadera
  4. Tack snälla Gerda jag blev sååå glad.Sitter just nu i husvagnen och det regnar lite men du förgyllde den här kvällen så mycket med din generositet.
    Men du hur snyggt och mysigt blev det hos dig med planket och allt mysigt runt omkring.Skulle så gärna vilja komma till dig och din gulliga butik någongång.
    Hoppas verkligen att du får ha dina saker i fred nu och att du slipper vattna ihjäl dig.
    Du visar alltid så inspirerande bilder på allt kreativt du gör, du vet väl att du är duktig?
    Lägger upp utmärkelsen när jag kommer hem från Öland.
    Stor kram till dig/ingela B

    SvaraRadera
  5. Det ble ikke noe treff, men jeg var i Ystad. Glemte listen min hjemme - og det er typisk! Vel, fant mye fint allikevel. Proppfull bil. Nå må jeg inn å se hva du har drevet med i det siste :) Hanne

    SvaraRadera
  6. Hej gumman,

    1000 tack, det värmde.
    Jag kan bara tack det samma.
    Härligt när man får möta människor som det bara klickar med.

    Det kommer att bli toppen fint på din innergård.
    Vi ses på fredag
    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  7. Hej
    Vad kul att jag hittat till din blogg och hemsida...supermysiga. Eftersom jag tycker du har så mycket inspirerande idéer så har du blivit min Veckans Favorit. Hoppas det är ok att jag lånat en bild från din blogg utan att fråga först men jag ville ju inte förstöra min lilla utmärkelse.

    Förresten superkul med en blogg träff och vilken tur för mig att den blev framflyttad för då kan jag kanske hänga på.

    Många kramar Jenny

    PS Om du vill lägga in veckans favorit nallen på din blogg så får du väldigt gärna göra det

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Jättefint verkligen! Mysigt.
    Såg kransen du gjort av vinkorkar, vilken superbra idé!
    Kramar Malin

    SvaraRadera
  9. Hej Gerda!

    Du gör det så fint - jag längtar verkligen tills jag har möjlighet att åka söderut och hälsa på i din fina butik!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Det var en tragedie at jeg glemte lappen min med blant annet adresse til butikken din. Jeg kunne heller ikke greie å huske hvor du var. Æsj, vi må ha kjørt rett forbi dere - iallefall nesten da vi kjørte fra Simrishamn. Vel, jeg er fremdeles irritert - men neste gang - neste gang :) Jeg kommer helt sikkert tilbake. Elsker landskapet og de små byene i Skåne/Småland. Hanne

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Tack för din kommentar och för tipset. Får prova det nästa gång. Så mysigt det ser ut hos dig! Och gratulerar till utmärkelsen!
    kram frida

    SvaraRadera
  12. Tackar så himlans mycket för din kommentar... och så var det kul att du hittade dit! Din lilla mini innergård ser ju jättefin ut. Lite ombonat, ett litet trädgårdsrum. Får försöka komma förbi och hälsa på lite senare i sommar. Kram Liv

    SvaraRadera
  13. Ja, da har du iallefall et år å style på for min skyld - hehe... Vel, jeg elsker butikken din på nettet - så her kommer jeg ofte. Det er morsomt med hagestyling synes jeg. Det skal jeg fortsette litt med :) Har du noen tips om blomster som kunne gjort seg ved stigen min? Hanne

    SvaraRadera
  14. Hej!

    Besöket igår...Åh vad fin butik du har, jag hade kunnat gå runt länge länge till (om det inte var för att maken och barnen satt i bilen och väntade *hihi*)

    Bloggvännen blev glad för presenten jag köpte till henne och vi pratade lite om dig också.

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  15. Tack älskade Gerda!! Blir sååå glad!! Va gullig du är...Är det verkligen sååå..att du blev inspirerad att blogga tack vare mig ti-hi..? Kul..=) Önskar dig en underbart solig helg med mycket mys!! Tack och kramar Malin

    SvaraRadera
  16. Grattis till utmärkelsen.
    Vad fint du har gjort det.
    Du kan verkligen få till det.
    Ha det gott

    SvaraRadera